(pluimpie)
ah jan je was me voor helaas
de pluim is iets beter dan de avond pluim van gister !
wat vind jij ervan? dat het nog bij trekt allemaal?
weather without storms is no weather at all.
de pluim is iets beter dan de avond pluim van gister !
wat vind jij ervan? dat het nog bij trekt allemaal?
Ik durf er geen zinnig woord over te zeggen wat het gaat doen, op de LT zie ik wel steeds meer depressies komen en het hoog is haast weg, maar zover zijn we nog lang niet. Eerst komende dagen is nader gaan bekijken
Vanochtend weer een winters teken gezien. De katten uit de buurt liggen liever bovenop een schutting te relaxen dan op straat, A omdat het nat is, B omdat de grond hen te koud onder de pootjes wordt
We krijgen zowieso een spannende week, in de volgende week hoeft er maar 1x een redelijke hoeveelheid neerslag over het land te trekken om er een winterwi spektakel van te maken, alle extraatjes zoals harde wind, een uit koers geraakte PL en het feest is echt compleet.
Mochten die extra's er niet komen, treur dan niet want de winter heeft nog voor 3maanden verrassingen in petto
Slightly off topic: Is de Davis Vantage Vue een goede aanschaf? Of is dat te hoog gegrepen? (Ik ben 'helaas' nu van het niveau, naar buiten lopen en natte vinger opsteken )
Za Zo Ma Di Wo
20 20 20 20 10 Zonneschijn (%)
30 40 40 40 50 Neerslagkans (%)
0 0/1 0 0/1 0/5 Neerslaghoeveelheid (mm)
-5/-2 -6/-4 -5/-3 -5/-3 -8/-6 Minimumtemperatuur (°C)
-1/2 -2/1 -2/1 -2/1 -6/-3 Middagtemperatuur (°C)
ZO O NO O NO Windrichting
3 3 3 4 5 Windkracht (bft)
donderdag 02 december tot en met donderdag 09 december
Grote kans op een aanhoudend koud weertype met temperaturen overdag rond of iets onder het vriespunt en 's nachts lichte tot matige vorst. Aan het einde van de periode wordt de verwachting onzeker.
Uitgifte: 25/11/2010 05.01 uur LT | Gewijzigd: 25 november 2010, 10:34 uur, door santona
Hoe denk jij dat het dinsdagavond (vanaf een uurtje of 6) tot een uurtje of 10 zal zijn? Is het dan nog droog, of is het noodweer dan al in volle gang, want ik kan het op de kaartjes niet helemaal uitvogelen, bij de één is het al vanaf 12 uur 's middags sneeuw, en de ander gaat pas voor vanaf middernacht sneeuw.
Hoe denk jij dat het dinsdagavond (vanaf een uurtje of 6) tot een uurtje of 10 zal zijn? Is het dan nog droog, of is het noodweer dan al in volle gang, want ik kan het op de kaartjes niet helemaal uitvogelen, bij de één is het al vanaf 12 uur 's middags sneeuw, en de ander gaat pas voor vanaf middernacht sneeuw.
Ik zou eerst afwachten wat het weer gaat doen. Het blijft lastig te voorspellen. Denk dat je over een paar dagen je vragen beter beantwoord kunt krijgen....
Volgens mij trekt de sneeuw vanuit het zuiden het land binnen waar het dus als eerste zal beginnen te sneeuwen. Gaandeweg de dag krijgt de rest van het land ermee te maken. Hier in de kop van NH lijkt het vanaf 18:00 te beginnen in Limburg en Brabant al vroeger in de middag.
Maar pin me hier niet op vast, het blijft nog lastig te voorspellen en al helemaal niet tot op het dagdeel nauwkeurig. Daarnaast kan het chaos worden, maar het kan ook droog blijven. Koud word het in ieder geval wel mede door de wind, dus je familie doet er verstandig aan om het arctische kostuum uit de kast te halen en jij doet er goed aan om warme chocomel in te slaan
Ik zou je vraag zondagaaf of maandag nog even een keer stellen, dan krijg je zinniger antwoord.
Het worden weer leuke tijden als ik de berichten mag geloven! | Gewijzigd: 25 november 2010, 10:42 uur, door oetwaarvum