(Twister)
---
En even on-topic, zo wat gaat dat weer hard met die topics, een halve dag niet kijken betekent uren bijlezen, wordt echt een dagtaak, lol! Laatste prognoses zijn weer sterk en zien er winters gezien erg leuk uit! Het wiebelt nogal, maar daardoor blijft het aantrekkelijk spannend wat mij betreft!
Hij is al 2 dagen uit z'n zomerslaapje.....
Maar nog ff vraagje richting Jan, wat betekent dat 3-hoekje met die groene stip en die met rode stip erin??
Want die met die kringel en 2 stippen ken ik, das ijzel. | Gewijzigd: 24 november 2010, 23:34 uur, door arjanbruggink
Vandaar ook de veel langere files vanavond, ik heb er ruim anderhalf uur over gedaan , normaal zo rond 30-45 minuten.
zojuist regende het een beetje bij 2.5-3 graden (tussen Alkmaar en Heerhugowaard)
Ha! Al valt er geen vlok en blijft het windstil met miezer regen.. dat mag de voorpret niet drukken! Geweldig dit forum.
verder hier in midden nederland nog steeds droog maar als ik de berichten mag geloven gaat het de goede kant uit met volgende week meer dan 20cm sneeuw nu maar hopen dat dit niet nog een week opschuift
wat betekent dat 3-hoekje met die groene stip en die met rode stip erin??
Hagel, groen rondje erin is lichte hagel en rood matig tot zwaar
Je vermeldt in je stuk naar mogelijk oprukkende ijzel vanuit het zuiden... Houdt dat in dat de "sneeuwdump" gevolgd wordt door een dooiaanval (lange termiijn) of een tijdelijke stijging van de temperatuur?
Dooiaanval op de LT zie ik nog niet echt gebeuren, wel een lichte stijging van temp (tijdelijk) en dan met name op hoogte
Zoals reeds eerder aangekondigd verwachtten we dat de winter vandaag (woensdag de 24ste november) voor sneeuw zou gaan zorgen. Dit heeft vandaag al geleid tot enkele ongevallen door gladheid, maar dat zijn maar speldenprikken ten opzichte van wat we nog verwachten. Er komt nog meer!
Donderdag, vrijdag en zaterdag hebben we geregeld buien met sneeuw en in de kustgebieden ook natte sneeuw. Dit weekend blijft er ook sneeuw liggen en dat is vanaf zaterdag, zondag, maar met name dus begin volgende week maandag en dinsdag, nog veel duidelijker te merken. De weerkaarten verschillen van dag tot dag, maar we komen door middel van deze blogs dagelijks met de nieuwste ontwikkelingen.
Een wintergroet, Piet P.