Al hoorde ik bij de opendag toch een ander verhaal, veel aardrijkskunde en veldwerk.
Eens kijken of ik nog een paar studenten kan spreken die de opleiding doen of gedaan hebben.
Inderdaad Mike! Dat beeld kreeg ik ook voorgeschoteld. Het feit dat je daarnaast nog veel exacte vakken mag gaan volgen (wis-, natuur- en scheikunde) werd even vluchtig genoemd, maar leek in mindere mate belangrijk. Opvallend was hoe weinig (enkele uren in de week) je daadwerkelijk het veld in ging, bijvoorbeeld op zoek naar bepaalde bodemsoorten en hun hydrologische eigenschappen. Dat waren de leuke momenten vond ik zelf. Het actief buiten bezig zijn en de theorie in de de praktijk te zien, dat was leerzaam en ontzettend leuk. Het is een mooie studie als je naast veldwerk ook veel een vaak exacte vakken wilt verkennen.
Tip: onderzoek goed, en vorm je een goed beeld van de studie. Ik ben afgegaan op het beeld van de opendag/meeloopdag. Hetgeen toch enigszins afweek van de realiteit jammer genoeg (ik ben geen meesterbrein als het om exacte vakken gaat). Als je exact aangelegd bent, voorzie ik echter geen problemen voor jou.
Succes met het maken van je keuze!
Groeten,
Marsel
Ik ben vonkje ben werkzaam als onderhoudsdeskundie brand en service inbedrijfstel technicus brand en ontruimingsinstallaties, bij een groot concern uit Den Haag. Ik ben altijd erg blij met onweer geeft ons altijd veel werk vandaar mijn intresse.
Groet Vonkje
Daar naast heb ik als grootste hobby weerfotografie | Gewijzigd: 30 november 2010, 10:47 uur, door Sytse
Komt er kort op neer dat ik een ploeg surveillanten aanstuur, over het algemeen buiten kantoortijden, en wij er gezamelijk voor zorgen dat er brand -en sluitrondes uitgevoerd worden bij bedrijven, wij rijden op alarmen (sleutelhouder) en voeren overige dienstverlenende taken uit zoals het begeleiden van personeel bij afsluiten van het bedrijf (denk aan pompstations en groothandels) Daarbuiten zorg ik in mijn functie voor een stukje administratie.
Een heel afwisselende baan die over het algemeen geen enkele dag hetzelfde is.
Zo'n 40% van de tijd zitten wij op de weg, dus met dit soort winterse taferelen is het ook weer een uitdaging om overal op tijd te zijn (en de wagen op de weg te houden) Zeker met de nachtdiensten is het oppassen geblazen aangezien wij vaak plaatsen komen waar de lokale stooiwagen nog niet is geweest.
Grote hobby is fotografie en dit is soms mooi te combineren met het werk, je komt nog eens ergens en ziet nog eens wat
Verder werk ik op een sportschool als instructrice voor spel&bewegen voor kleine kindjes (3-5 jr) en werk ik ook nog heel geweldig in een supermarkt.