Ben nu 3 jaar werkzaam bij een systeem integrator genaamd Avics.
Wij zitten voornamelijk in de zorg. Verpleegroepsystemen en alles wat daar bij hoort.
Zelf maak ik ontwerptekeningen in autoCAD, schrijf offertes en calculeer de begrotingen. | Gewijzigd: 25 november 2010, 12:06 uur, door erwinphiassen
Begin dit jaar ben ik via een extern bedrijf in een regionaal ziekenhuis in Zuid Holland op de technische/facilitaire dienst aan het werk gegaan. Daarbij ben ik voor de huurders die in de dependances van het ziekenhuis hun praktijkruimte huren, het aanspreekpunt voor al hun vragen, problemen en klachten, die ik weer zo snel mogelijk moet oplossen e.d. Best een drukke baan maar wel erg leuk, afwisselend en met heerlijke vaste werktijden | Gewijzigd: 25 november 2010, 12:29 uur, door wolfje1984
Ik ga misschien vanaf januari/februari meehelpen met een onderzoek, want ik twijfel nog of ik de research kant op wil gaan.
Mijn normale standplaats is Didam, maar we hebben 45 kantoren door Europa heen en ik zit regelmatig "op lokatie", volgende week 2 dagen Oslo, de week er op 2 dagen Randers (dk), de week er op 2 dagen Bratislava....
Ik trek het wel. | Gewijzigd: 25 november 2010, 16:55 uur, door Emiel01
die durven zichzelf niet kenbaar te maken haha
Allereerst ben ik bevoorrecht met het feit dat ik van mijn grootste passie (het weer) mijn beroep het kunnen maken.
Vanaf kinds af aan ben ik al gefascineerd geweest in weer en klimaat in al haar facetten. Het begon allemaal op 6 juni 1998 (inderdaad, DE onweerssituatie van de vorige eeuw) toen ik tijdens mijn verblijf in Alblasserdam getroffen werd door een bui die hagelstenen produceerde tot 5-7cm in doorsnee. Dat heeft zo'n onuitwisbare indruk gemaakt dat ik daarna 'álles' wilde weten . Uiteraard was ik met mijn 10 jaar toen nog niet in staat om alles te begrijpen, maar dat kwam met de jaren. Boek na boek verslond ik, en langzaam ontstond er een voorkeur voor onweer en dan vooral buien waar randverschijnselen aannemelijk zijn.
Na de HAVO naar het VWO gegaan en vervolgens 'bodem, water en atmosfeer' gestudeerd aan de universiteit van Wageningen. Jammer genoeg kwam ik daar van een koude kermis thuis toen bleek dat je daar dus niet tot meteoroloog opgeleid wordt, maar meer als wetenschapper (had ik van tevoren aan kunnen zien komen, maarja je bent jong en je wilt wat ). Na het eerste jaar dus gestopt.
Vervolgens verder gekeken waar ik van hobby mijn beroep kon gaan maken. Dan kom je al snel uit op instanties die raakvlakken hebben met luchtvaart. Zo kwam ik terecht bij de luchtmacht.
Als officier meteorologie in spe moest je eerst een jaar 'militair worden' (van tijd tot tijd flink afgebeuld worden ) op de Koninklijke Militaire Accadamie (KMA). Na deze opleiding ben ik begonnen aan mijn BOM (basis opleiding meteorologie), waarbij er voor mij weinig nieuws onder de zon verteld werd. Opvallend is de hoeveelheid meteorologen bij oa meteoconsult en het KNMI die deze opleiding ook gevolgd hebben (zitten ook veel ex collega''s).
Nu inmiddels al enige tijd luchtvaart (sector) meteoroloog voor de luchtmacht. Leuk afwisselend werk, waarbij het soms rennen of stilstaan is. Hierbij draaien we een 24uurs rooster (Eindhoven is het langst open van alle militaire vliegvelden) en draaien we van dag tot dag een andere 'sector'. De sectoren zijn leeuwarden/vlieland, gilze-rijen/woensdrecht en eindhoeven/volkel. Daar slaat het woord sector in de functie omschrijving ook op.
Naja, tis nog best een lang verhaal geworden , hopelijk hebben jullie een beetje een idee gekregen.
Fijne dag allen! | Gewijzigd: 26 november 2010, 09:58 uur, door marsel
dat zou ik er graag naast gedaan hebben...
ik ben nog jong... wie weet ooit:!)
Na deze opleiding kun je toch als master opleiding air quality and meteorology, doen dit is toch ook deels een opleiding meteorologie, of niet?
Hobby's : natuur, naar de wolken kijken, schrijven. lezen, studeren, handwerken, andere mensen, huisdieren enz.
Bezig met eigen bedrijfje op te zetten met haken en breien ! | Gewijzigd: 27 november 2010, 11:33 uur, door MariekeBreda
Een deze dagen gaat mijn inschrijvingsformulier voor de KLM Flight Academy de deur uit, en dan maar hopen dat ik door de selectie heen kom
Ik ben op dit moment druk bezig met het zoeken naar een opleiding, jullie raden het nooit maar ik wil het liefst richting meteoroloog gaan of iets dergelijks met 't klimaat, dus ik heb nog heerlijk wat jaartjes te gaan maar dat heb ik er wel voor over!
tevens heb ik als bijbaan een leuk baantje in de horeca als hulp kok,
Tim de Vries | Gewijzigd: 27 november 2010, 11:54 uur, door tdv
Zelf ben ik programmeur/webdeveloper bij de leukste internetonderneming van Nederland. De header van deze site geeft een hint welke dat is! Het (professioneel) programmeren doe ik sinds 2000 en het bouwen van websites sinds 1996. Daar voor heb ik o.a. assembly geprogrammeerd op het MSX platform.