Ja.
De kou komt dus echt uit het noorden naar beneden zakken.
Maar ook in het midden van het land (rond Lelystad en daaronder) begint het al flink af te koelen.
Als er dus nog neerslag komt vannacht zou dat best sneeuw kunnen zijn.
Oppassen met gladheid dus. | Gewijzigd: 24 november 2010, 22:13 uur, door Han
De kou komt dus echt uit het noorden naar beneden zakken.
Maar ook in het midden van het land (rond Lelystad en daaronder) begint het al flink af te koelen.
Als er dus nog neerslag komt vannacht zou dat best sneeuw kunnen zijn.
Oppassen met gladheid dus.
Heerlijk en ik heb morgen ochtend vroegedienst dus om 06.00uur in de auto.
Nou ja de winterbanden zitten er gelukkig op. We zien wel.
Ja er is hier toen ook behoorlijk wat gevallen
Maar hoop nu ook dat eindelijk die 11 steden tocht door gaat
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Tja alleen dooi op langertermijn, maar das alleen maar natte vingerwerk
tot nu toe gewoon echt een winterse periode wat we tegemoet gaan
Mijn (on)weer foto's : Foto's
al vind ik hem niet om te gieren.
Ach, volle vijftien dagen vorst zie je toch nooit hier in Nederland. En het gaat wellicht nog wel veranderen vanaf tien dagen is zo moeilijk voorspellen.
Jan komt nog met verhaaltje vanavond dus waarschijnlijk zal vanavond nog een deel 5 komen
Jammer dat die sneeuw heeft uigesteld op langer termijn
ik verlang er zo erg naar
Jammer dat die sneeuw heeft uigesteld op langer termijn
ik verlang er zo erg naar
ik ook maar achjha wat wil je eind november? ik ben al blij als we dinsdag zoveel krijgen!
Nja er werd voor dit weekend eerst ook heel veel voorspeld, kijken of dat gedoe met spanje wel uitkomt
iig is volgens ECWMF niks aant handje (zie die neerslag maar)
Een paar dagen geleden zag ik alleen berichten over sneeuw en ijs op donderdag/vrijdag en doorlopend het weekend in.
Nu heeft iedereen het opeens over volgende week dinsdag.
Dinsdag interesseert me niks.
Ik wil gewoon weten wat het weer op donderdag en vrijdag gaat doen.
Gewoon korte termijn, lange termijn verwachtingen zijn toch altijd onbetrouwbaar.
Op korte termijn, een dag of twee, drie moet het toch mogelijk zijn een goede verwachting af te geven.
Dat heb ik hier op het forum veel vaker gezien en daar heb je ook wat aan.
Nou deze dan goed, is alles bij elkaar opgeteld, gaat vrijdagmiddag beginnen volgens wetterzentrale, maar die veranderd ook per dag. Dus wat sneeuwval betreft: kijk niet verder dan 24 uur vooruit. En zelfs dat is soms al te lang. Wij O&O ers doen graag aan lantaarnpaalstaren en dat werkt ook.
Euh GFS komt ermee ECMWF niet]
ging ook even uit van gfs, niet van ecmwf hopelijk komt gfs er nog mee in de volgende run.
edit: waar kan ik de ecmwf kaarten nog eens vinden? iemand een link? | Gewijzigd: 24 november 2010, 22:27 uur, door df310
dat er sneeuw komt, staat vast. Alleen is het erg lastig te voorspellen hoeveel, en wanneer!!
Vanaf 3 dagen vooruit kijken is en word het onbetrouwbaar. nowcasten dus
dit kaartje zegt dus nog helemaal niks | Gewijzigd: 24 november 2010, 22:28 uur, door jewaitit
dat er sneeuw komt, staat vast. Alleen is het erg lastig te voorspellen hoeveel, en wanneer!!
En niet te vergeten: waar!