Bij het vallen van de avond nu ook droge sneeuw die alsnog smelt bij aanraking van de relatief warme grond.
Ideaal weer voor blikschade
Ik lees ook aantal weken deze forum, heb me sinds eergisteren ook maar ff geregistreed.
Krijg ook helemaal de vlinders in me buik als het over sneeuw (winter) gaat hahaha. Ben helemaal benieuwd wat deze winter gaat doen. Hoop dat we een mooie strenge winter krijgen waar we nog jaren over kunnen praten.
Hier in stadskanaal is nu momenteel 2.5 graden, mijn weerstation geeft al 2 dagen onweer aan.
Verder was het vandaag hier af en toe beetje miezerig regen.
ach nu niet nog op vastpinnen joh!
alles kan nog veranderen
anyway PERFECTE pluim
hopen dat de boel zich versterkt
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Offtopic, leuke wedstrijd hoor!
Maargoed, hier in het oosten (Groesbeek, vanaf vrijdag Gendringen) blijft het nog wel even droog en zullen we moeten wachten tot minimaal het weekend, misschien zelfs tot erna. Ik ben vooral benieuwd wat het neerslaggebied maandag/dinsdag gaat doen. er is maar een kleine verschuiving nodig om het de hele dag te laten regenen, of juist de hele dag te laten sneeuwen.
Wat ik wel geleerd heb van de vorige jaren is dat de berichtgeving vaak voorzichtig uitpakt. Vaak, als er gepraat wordt over 'mogelijk ook wat (natte) sneeuw', is het in 't oosten vaak het geval dat het ook daadwerkelijk 'gewoon' gaat sneeuwen. De temperatuur ligt hier vaak een graadje of 2 lager dan in het westen en zuidwesten, waar toch veel van de berichten op gebaseerd zijn vaak, valt me op.
Na die neerslag, wat hopelijk een hoop sneeuw wordt dinsdag, ga ik voor een koude periode met misschien wel wat gematigdere temperaturen dan dat de kaarten nu weergeven, ik denk dat het gemiddeld zo'n -4 tot -7 's nachts wordt (misschien wat kouder boven een vers sneeuwdek, misschien zelfs strenge vorst daar), en overdag zal het in het westen dan wel net iets boven nul worden, en de nul graden lijn, zal zoals wel vaker dan ongeveer op de lijn Terschelling, Utrecht, Tilburg liggen, denk ik. En ik heb wel het gevoel dat deze periode wel echt langer gaat duren dan dat verschillende weerinstanties aangeven, ik denk toch wel dat we zeker tot 10 december een koud weertype hebben. Daarna wordt het natuurlijk gissen, want daar kan niet met meer dan 10% zekerheid wat over gezegd worden.
Het wordt in ieder geval spannend de komende dagen en het zal zeker nowcasten worden; waar sneeuwt het, is het al sneeuw, blijft het liggen, wie krijgt het meest en natuurlijk, hoe zal het met de overlast gaan?
Want dat vraag ik me ook af, de overheid heeft bakken met zout ingeslagen, maar is het systeem ook goed. Wat de geschiedenis leert, is dat in Nederland een klein beetje sneeuw (centimetertje of 4/5) al genoeg is om een groot deel van het land te laten ontwrichten. Ik ben benieuwd of we geleerd hebben van vorige winter. Want één ding is zeker, als het dadelijk daadwerkelijk veel gaat sneeuwen, en ik doe eens gek, er valt dinsdag 20+ centimeter, dan zou het voor mij een stuk leuker zijn als daardoor niet het hele land in paniek raakt enzovoorts.
Maargoed, dat zullen we allemaal zien, en nu begint het voetballen weer dus ik ga weer gauw achter de buis zitten, wachtend op een geniale ingeving van THEO JANSSEN!
Fantastische pluim!!
Snap het niet helemaal bij de 15 daagse pluim zie je echt nog een piek bij maandag ook van de sneeuw verwachting. Hier zie ik voor maandag haast geen neerslag terug. Krijgen we maandag nou wel sneeuw???
15 daagse is nog de oude pluim.