Ik heb het toch echt werkelijkwaar op buienradar gelezen, en die artiekelen zijn altijd de feiten, zover ik weet.
Nee het beroemde laagje is voor morgen en vrijdag, dit is voor dinsdag, temperatuur op 1500 meter -2 zegt GFS en grondtemperatuur -3, weet niet wat ik er van moet denken
Staan nog meer van die artiekelen, zijn soms zeer informatief.
Wat jij wil
Blijf vooral in je eigen onzin geloven. | Gewijzigd: 24 november 2010, 11:56 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Grondtemperatuur -3 en een beetje sneeuw zou mooi uitkomen
Ik dacht juist dat we volgende week juist het echte werk zouden krijgen.
Lijkt echter een dooiaanval te worden, waarna de winter gewoon terugkeert:
Ik geloof er niks van.
Vanavond is het weer anders
Maar dat is pas volgende week en dan is alles nog tig keer op en neer gezwabberd.
Laat het eerst maar eens goed koud stabiel weer worden.
De winter duurt nog lang.
Nederland is klein, kleine veranderingen kunnen grote gevolgen hebben.
Wel boeiend zo'n gevecht tussen kou en warm(-er)....... | Gewijzigd: 24 november 2010, 12:07 uur, door mosw
De pluim ziet er gewoon nog perfect uit. Die is natuurlijk wel van Woensdag 00.00 uur utc en deze 06.00. Verwacht je dat het zachter wordt na dinsdag? | Gewijzigd: 24 november 2010, 13:54 uur, door Marga
Inderdaad, volgens GFS op de lange termijn doen we ditzelfde grapje na dinsdag nog een keer met hogedruk die van de azoren naar groenland loopt, lagedruk boven Scandinavie en als resultaat poolkou die onze kant op komt.
Het klopt wel dat er rond dinsdag een dooiaanval langs kan komen. Maar dat heb je zomaar zo vroeg in de winter.
Ik was vanochtend juist onder de indruk van de run omdat die op lange termijn ook kou laat zien. Maar ik kijk dan wel naar kaarten en niet naar pluimen.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Het blijft toch een beetje natte vinger werk
We blijven hoop houden.
Deze grafiek heeft trouwens betrekking voor het Twentse landschap
Zuid / west nederland in de dooi Noord / oost NL in de vorst
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Het klopt wel dat er rond dinsdag een dooiaanval langs kan komen. Maar dat heb je zomaar zo vroeg in de winter.
Ik was vanochtend juist onder de indruk van de run omdat die op lange termijn ook kou laat zien. Maar ik kijk dan wel naar kaarten en niet naar pluimen.
Tevens is het nog vroeg, er komen nog een aantal wintermaanden, dat kan nog veel beloven.