Het begint hier aardig naar winter te ruiken trouwens. Begin een beetje kerstneigingen te krijgen...
Joh, wat kan jouw het schelen. Rap die kerstspullen van zolder
Nee maar, dat is natuurlijk ook een heerlijke en gezellige tijd. Lijkt me helemaal mooi op zo'n eiland vol met sneeuw. Lekker door de duinen lopen enzo.
Jaa...van mij mag het losbarsten .
Er is al natte sneeuw in het westen, dit gaat mogelijk over in droge sneeuw zodra het meer naar het oosten/noordoosten trekt.
hier in het zuidoosten nog niks, misschien wel vanavond wat natte sneeuw? | Gewijzigd: 24 november 2010, 11:21 uur, door df310
Er is al natte sneeuw in het westen, dit gaat mogelijk over in droge sneeuw zodra het meer naar het oosten/noordoosten trekt.
Op basis waarvan baseer je dit???
Op alle voorspellingen die we de laatste dagen hebben gehad op TV, hier, enz enz.
Eigenlijk zou het noorden voornamelijk de natsneeuw krijgen, maar als dit in het westen al begint, zal het nog verder afkoelen, waarop je dan kans hebt op droge sneeuw, maar of het blijft liggen is de volgende vraag nog natuurlijk. | Gewijzigd: 24 november 2010, 11:28 uur, door joshoon
Eigenlijk zou het noorden voornamelijk de natsneeuw krijgen, maar als dit in het westen al begint, zal het nog verder afkoelen, waarop je dan kans hebt op droge sneeuw, maar of het blijft liggen is de volgende vraag nog natuurlijk.
denk niet dat het blijft liggen bij 1.8 graden.. of dat weet ik wel bijna zeker al weet ik er niet zoveel vanaf.
tijdens de bui kan het afkoelen maar niet genoeg denk ik. | Gewijzigd: 24 november 2010, 11:28 uur, door df310
Om eerlijk te zijn geloof ik daar niks van als je dat niet erg vind.
Laten we gewoon niet overdrijven en gewoon geduld hebben
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Bij een temperatuur van 2 graden heb je een grote kans op lichte grondvorst, volgens mij is dit zelfs nog wel het geval bij hogere temperaturen.
Maar of dat nu ook het geval is weet ik niet, maar die kans is er, want het noorden moest ook vanaf vandaag rekening houden met gladheid.
Eigenlijk zou het noorden voornamelijk de natsneeuw krijgen, maar als dit in het westen al begint, zal het nog verder afkoelen, waarop je dan kans hebt op droge sneeuw, maar of het blijft liggen is de volgende vraag nog natuurlijk.
Alhoewel heb je bij een temperatuur van 2 graden wel kans op lichte grondvorst, maar of dat nu het geval is betwijfel ik.
Ten eerste, het zijn verwachtingen en geen voorspellingen. Ik ben bang voor je dat dat niet gaat gebeuren. En over de grondvorst bij nu 2 graden?? Lukt ook al niet, het is nu overdag en er is geen uitstraling zodat er geen grondvorst op kan treden.
Laten we gewoon niet overdrijven en gewoon geduld hebben
Toch is het zo , ik had het ong een jaartje geleden gelezen op zn informatie artiekel op Buienradar.nl.
Staan nog meer van die artiekelen, zijn soms zeer informatief. | Gewijzigd: 24 november 2010, 11:30 uur, door joshoon
Maar of dat nu ook het geval is weet ik niet, maar die kans is er, want het noorden moest ook vanaf vandaag rekening houden met gladheid.
ok, kijk dat wist ik nu weer niet he van mij mag het wel wit worden
Waarvoor waarschuwden ze dan gisteren voor gladheid?
Gladheid/grondvorst is echt wel mogelijk bij 2 graden.
Staan nog meer van die artiekelen, zijn soms zeer informatief.
Het zou leuk zijn dat je bij je naam ook je woonplaats zet. Dan kan iedereen zien (zeker als je aan het nowcasten bent) waar het weer of bui zich op dat moment bevind.
Het is maar een suggestie......wat je er mee doet is aan jezelf natuurlijk .
Het is maar een suggestie......wat je er mee doet is aan jezelf natuurlijk .
oh ik dacht dat ik dat al had gedaan .
Zal het ff doen, geef me 2 minuutjes
Gladheid/grondvorst is echt wel mogelijk bij 2 graden.
En nog ff bijkomend puntje, er zit op dit moment geen vorst in de grond. En omdat die niet aanwezig is, kan het dus ook niet bij 2 graden vorst aan de grond komen door een flinke afkoeling door bv. een winterse bui.
we hebben al natte sneeuw gehad hier vanmorgens