de kans op neerslag is vooral ma en di groot! en de kans op vorst die dagen ook...
1+1=2
er komt sneeuw!
Dat zei men eerst ook van vrijdag en zaterdag, laten we eerst maar afwachten wat ze over een paar dagen zeggen.
waar komt dees vandaan! zie ik frl in de sneeuw!!!! jammie
snap hem alleen niet. laatst epluim laat totaal geen neerslag zien as vrijdag! | Gewijzigd: 23 november 2010, 22:49 uur, door rachel
Ja en ???
Niet echt zinvol lijkt mij al die diverse losse kaartjes zonder enige vorm van kommentaar.
En daarnaast al helemaal niet bevordelijk voor het overzicht binnen dit topic.
Gr. Johann
Niet echt zinvol lijkt mij al die diverse losse kaartjes zonder enige vorm van kommentaar.
En daarnaast al helemaal niet bevordelijk voor het overzicht binnen dit topic.
Gr. Johann
Ligt eraan. Als je van de komende 4 dagen enkel de nacht (03:00) en overdag (15:00) kaart neerzet zie ik geen reden waarom het niet bevordelijk is.
Dus het noorden treft het opnieuw!
...omdat iedereen die kaartjes zelf op de diverse sites bekijken aan.
Waar het mij omgaat is dat veelal een analyse (interessante ontwikkeling) oid ontbreekt.
En door alle deze niets zeggende bijdragen is er bijna geen doorkomen meer aan. Tevens sneeuwen de interessante onder.....
Gr. Johann
Zoals ik verwachte zou deze week nog een heerlijke kwakkelweek worden met regen, natte sneeuw frisse temps enz enz.
Het optimisme van ene oet morn met 20 cm sneeuw kon ik echt niet delen voor deze week.
De kaarten laten nog steeds een mooie splitsing zien in hogere temperaturen in het westen en redelijk lagere temperaturen in het oosten.. ( op dit moment 5 graden in Den Haag en een graad of 2,5 in het oosten) Jullie krabben morgen en wij niet zal ik maar zeggen..
Maar wat zal er nou gebeuren na het weekend..
Iedereen zal wel gemerkt hebben dat het de afgelopen week een komen en gaan was van lage- en hogedruk gebieden Dit veroorzaakte zo een wildgroei in totaal verschillende voorspellingen dat je door de bomen het bos niet zag.
En nu ...Zoals het nu lijkt gaan we na het weekend echt (even?) de winter in . Het lijkt zelfs een beetje stabiel te worden in de atmosfeer. Op het kaartje van GFS zie je een lagedruk gebied boven Bretagne wat mooi op zijn plaats blijft en wat voor ons een mooie oosten wind oplevert. Daarnaast ligt er in het oosten een mooi hogedruk gebied wat de motor extra aanzwengelt..)
En op deze stabiliteit zat ik te wachten...
Nou het lijkt dus nu rustiger te gaan worden wat het mogelijk maakt om een beetje langer vooruit te kijken .. een beetje want we zijn nog steeds overgeleverd aan de grillen van het weer...
Voor volgende week gaat het lekker kouder worden.. het gaat vriezen.. in het noorden en oosten wat harder dan in het westen maar koud wordt het ! En omdat iedereen altijd getallen wil horen denk ik dat het in het westen tussen de 0 en -4 graden gaat worden en in het oosten tussen de -2 en -8 ( zijn wel de temps voor in de nacht)
En dan de sneeuw zoals de kaarten er nu bij liggen gaat het volgende week echt sneeuwen en met de temperaturen, de wind en de stabiliteit denk ik dat het inderdaad volgende week lekker wit gaat worden in heel NL. ( zie de verwachting van Jan)
Hoeveelheden lijken dus de hoogte in te gaan ( 10 plus !) en als we een goede sneeuwdump krijgen dan wordt het goed wit !
Alleen dat zal denk ik wel verschillen per provincie en ja sorry wij in het westen krijgen denk ik het minste... maar goed wij hebben de zee zal ik maar zeggen..
Langer dan eind volgende week is koffiedik kijken.. echter er lijkt een duidelijke trend te zijn naar koud winterweer met van tijd tot tijd sneeuwval. En wat ik heel belangrijk vind is dat de atmosfeer stabiel lijkt te worden..Dus 1 december doet zijn naam eer aan met het begin van de winter en ik heb zomaar het gevoel dat het wel eens lekker koud zou kunnen blijven.. | Gewijzigd: 23 november 2010, 23:13 uur, door Callie-P
Dus het noorden treft het opnieuw!
dit is compleet nieuw voor mij!
morgen sneeuw????
maar zelf ga ik niet van sneeuw uit morgen en/of zaterdag.. helaas maarja.
morgen sneeuw????
We beginnen waarschijnlijk met regen, maar in het noorden/noordoosten zal het mogelijk als eerst over gaan in natsneeuw.
De komende dagen blijven de temperaturen lager in het noorden en noordoosten, wat dus inhoud dat er daar meer 'droge' sneeuw gaat vallen, andere delen van het land blijven nog last houden van natsneeuw.
Over de hoeveelheid sneeuw die gaat vallen heeft Piet Paulusma het er niet over gehad.
In noorden hebben we anders ook veel pech gehad de jaren ervoor, alleen afgelopen winter was het goed raak!
Als ik de vooruitzichten bekijk, komt daar weer een herhaling van.
Ik kruip nu snel me bed weer in, heb last van een stevig griepje
Trusten iedereen!