die 18 u run is altijd slecht
eergister was dat zo
gister
en vandaag weer, tussendoor was alles prima!
Mee eens, een enkele run bekijken en daarop je conclusie baseren in niet handig. Morgen istie weer sneeuwrijk en dan allemaal weer yoeghee! Beetje de tendens door de runs heen proberen te zien... het wordt langzaamaan wat winters, laten we daar dan vooralsnog blij mee zijn. Al het extra's zou een mooi extraatje zijn!
Later op vrijdag trekt een ander lagedrukgebied afkomstig van de Noordpool de Noordzee op. Deze met vrieskou gevulde depressie zou volgens de kaarten van gisteren nog over Nederland trekken met als gevolg sneeuwval. Maar de nieuwste hoofdberekening van het ECMWF houdt dat laag nu ten westen van ons en dit betekent weinig of zelfs helemaal geen sneeuw. Ook het Engelse model (UKMO) volgt deze visie. Het lagedrukgebied hoeft echter maar een tiental kilometer oostelijker uit te komen, of de sneeuwval gaat alsnog door. Dus wie weet wat de kaarten ons morgen weer zullen brengen!
Kortom niets is zeker. Ook even een kleine mededeling... Probeer geen dubbele post te plaatsen zoals pluimen, teksten van PP of Jan Visser. Dit schept verwarrig en is totaal niet overzichtelijk.
die 18 u run is altijd slecht
eergister was dat zo
gister
en vandaag weer, tussendoor was alles prima!
Uhmm, de 18z run begint pas over een paar uur
Trouwens de laatste run was helemaal niet slecht, gewoon heerlijk koud.
ik ben jeroen uit gorredijk (friesland) ik lees verschillende forum al een paar jaar mee en ga nu ook maar eens wat posten haha
alleen mee lezen is opzich al erg leuk .. vooral de afgelopen paar dagen met de spanning op een begin van de winter .
en spannend is het zeker ...
vooral niet gek laten maken door weerkaarten die sneeuwstormen verwachten en zeker niet ontmoedigd raken door een pluim die mischien wel dooi aangeven voordat het gevroren heeft .
niet te ver naar de toekomst kijken ... vorig jaar heb ik het zelf ervaren toen ik 17 december wakker werd en er tegen alle verwachtingen in een pak sneeuw van tussen de 40 en de 50 cm sneeuw lag...
ik ben jeroen uit gorredijk (friesland) ik lees verschillende forum al een paar jaar mee en ga nu ook maar eens wat posten haha
alleen mee lezen is opzich al erg leuk .. vooral de afgelopen paar dagen met de spanning op een begin van de winter .
en spannend is het zeker ...
vooral niet gek laten maken door weerkaarten die sneeuwstormen verwachten en zeker niet ontmoedigd raken door een pluim die mischien wel dooi aangeven voordat het gevroren heeft .
niet te ver naar de toekomst kijken ... vorig jaar heb ik het zelf ervaren toen ik 17 december wakker werd en er tegen alle verwachtingen in een pak sneeuw van tussen de 40 en de 50 cm sneeuw lag...
Welkom op onweer-online, als je o-o toen volgde had je geweten dat er zoveel kon vallen
Hoe staat het met je nieuwe weerpraatje+kaartjes? Of heb ik hem over het hoofd gezien? Mijn excuus dan.
:)
Ben momenteel niet thuis, mogelijk vanavond op forum. Eerst werken daarna vrij misschien dan mogelijkheid om te schrijven cq plaatsen
keek hier al even mee en toen ik deze vraag zag moest ik me wel regristreren
het is simpel, ik doe het al een paar jaar.
gewoon de kop van de karcher op een standaart zetten.
je moet wel de goede kop hebben die het meeste vernevelt.
ik stuur zo een foto, krijg hem nu niet geupload
welkom, en bij welke temp. werkt dat het beste?
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=18923
Doe maar rustig aan Jan, ik steek ook alvast mijn hoofd even in de vriezer.
Langs die 1010 hpa stroomt gewoon koude lucht uit het noorden richting ons, of mis ik wat?
Voor kou wel maar die depressie gaat me te ver naar het oosten.. en voor sneeuw lijkt me niet gunstig.. en zo de kaarten wordt de neerslag kansen steeds kleiner..
juist te ver naar het westen
Zo en dat in het westen
Aan de temps te zien
en dan nog 4 tot 5 graden hier in het NO
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait