Misschien iets te maken met de vele wind die er ook berekend is (wellicht PL of sneeuwstorm achtig:D)
Het zou zomaar tot een polar low kunnen komen!
Zoals vorig jaar net langs de kust trok. Mooi gezicht op de sat en buienradar was dat!
Zit al een tijdje jullie forum te bekijken en nu ook maar ff geregistreerd.
Misschien ga ik die pluimen etc ook wel een keer snappen,
In iedergeval vindt ook ik het reuze spannend.
Mede ook voor me werk.. kan ik de hele dag met 16,5mtr in de sne-sne spelen.
Het weerbericht voor Limburg
Ruben Weytjens
Update dinsdag 23 november 2010, 17u30
Woensdag wisselvallig. Vanaf donderdag koud winterweer maar meestal droog in Limburg.
Limburg hoeft tot en met het weekend niet meteen rekening te houden met een sneeuwdek van betekenis.
Datum Minima
(°C) Maxima
(°C) Wind
(Bft) Weerbeeld
Woensdag 24/11 -1...0 5...6 W-1/2 Wisselvallig met buien. Meestal zijn dat doodgewone regen buien, aan het eind van de middag kan zo'n bui een winters karakter krijgen. In de nacht naar donderdag kan er lokaal een sneeuwbui vallen.
Donderdag 25/11
-2...-1 2...3 NNO-2 Eerst kans op mist. Daarna op de meeste plaatsen droog met wolken en opklaringen. 's Avonds helder en koud.
Vrijdag 26/11 -4...-3 1...2 ZW-2/3 Droog. Voormiddag meestal bewolkt, namiddag ook een aantal opklaringen.
Zaterdag 27/11 -4...-3 0...1 VER-1 Wisselend bewolkt en droog.
Zondag 28/11 -7...-6 0...1 ZW-2 Droog met wolken en opklaringen.
Maandag 29/11 -5...-4 -1...0 ZW-2 Kans op enkele sneeuwbuien maar meestal droog.
Wow zou het dan echt
Volgende week dinsdag en woensdag bestaat er een vrij grote kans op onstuimig winterweer. De pluimen laten windsnelheden zien van 13meter per seconde wat neerkomt op windkracht 6 (krachtig). Tevens laten de pluimen op hetzelfde moment een verhoogde kans op neerslag zien (tot 10mm). Aangezien de temperaturen waarschijnlijk om en nabij de -4 graden ligt zal de structuur van de sneeuw niet al te fijn zijn waardoor gerekend mag worden op meer dan 1 cm sneeuw per mm uit de pluim. 10 mm zou dan uitkomen op zo'n 10 a 15 cm sneeuwval.
De temperatuur, de wind en de winterse neerslag tezamen genomen bepalen dat het volgende week dinsdag en woensdag zeer koud aanvoelt en er sneeuwduinen kunnen ontstaan vanwege de krachtige wind.
Dit alles baseer ik op: http://www.weer.nl/nl/home/weer/pluimverwachtingen.html (NCEP en ECMWF)
Heel interessant
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
haha, dat is ze geraden ook, als moet ik zeggen dat ik het vorig jaar wel leuk vond, al het strooizout op. nergens was meer een strooiwagen te bekennen terwijl het maar bleef sneeuwen...
dan weet je dat het goed gaat .
ik wacht hier ondertussen lekker op de sneeuw die komen gaat en zodra ik 1 flokje zie, spring ik een gat in ons plafond
ligt de HTM weer 2 dagen plat
sneeuwaccumulatie tot maandag middernacht
Trein die wel winterklaar is (video)
Weet je hoe duur een treinreis is in Japan? Als we dat willen uitgeven kan de NS dit zich ook wel permiteren.
edit: Dat is wel zuur; bijna heel Europa alleen Nederland niet | Gewijzigd: 23 november 2010, 18:43 uur, door xzaz
Nah het gaat er wel steeds meer uit zien dat we helaas buiten de boot vallen. Misschien moet we de Engelsen maar eens om hulp vragen voor wat blaas werk.
ja idd, denk dat we pas op het allerlaatste moment weten of er wel of geen sneeuw gaat vallen op donderdag/vrijdag en eventueel zaterdag