Ga je straks nog een leuk stukje schrijven hier? Dan hebben we weer wat te lezen
Misschien wel, maar kan ook zo zijn van niet. Licht eraan wat de run doet (zelf heb ik goede hoop)
Aah oke. kijk....nu kan ik zelf wel overal gaan strunen en kijken maar.....ik als leek? Nee, dat word niks.
Hehehe daarom schrijf ik mijn berichten zo dat iedereen het kan snappen, al die moeilijke termen erin is totaal niet nodig want het gaat immers hoofdzakelijk om de temperatuur en de neerslag
Daar ben ik (en ik denk dat ik wel namens meerdere kan spreken) je erg dankbaar voor
Nu hebben ze het pas vrijdag over wat sneeuw.. Tis altijd al zo geweest zoveel te dichter bij het voorspelde zoveel te onzekerder wordt het..
Dus vorst oke maar sneeuw? zeker niet zoals vorig jaar/
Maar hoop op een andere uitkomst.
In Haarlem ging het net ook ff regenen, nu weer droog.
even off topic: in de karwei folder staat een weerstation van cresta voor € 59,00 , kan iemand misschien vertellen of dat wat is?
ik heb er niet veel verstand van maar ook niet zoveel geld voor een duurdere.
alvast bedankt!
richard
Denk wel dat we een ijskoude winter gaan krijgen, maar die sneeuwhoeveelheden van vorige winter, dat was echt wel abnormaal. Dus die kans is volgens mij klein.
Laat dit jaar de elfstedentocht nog maar eens doorgaan. Da's al zo lang geleden.
But you never now!
Hier in Goes nu: donker en regenachtig, maar regent nog niet echt door.
Hoe zit het met de winter nu precies? Verschillende signalen lijken er door te komen. Op buienradar bijvoorbeeld geeft de meerdaagse na een kleine vorstperiode in het weekend weer 'gewoon' herfstweer af volgende week. Weeronline geeft zelfs alleen maar herfstweer op: 4-6 graden en natte sneeuw of regen (bij beide sites overigens de plaatsverwachting Goes). De pluim en de 14-daagse verwachting op KNMI laat echter een echte koude-inval zien volgende week met maxima van -4C.
Modelbeoordeling en onzekerheden
De koers van het genoemde laag voor vrijdag/zaterdag is belangrijk voor de neerslagsoort/hoeveelheid. In de EPS uitvoer zien we grosso modo vanaf vrijdag oplopende sneeuwkansen. Op zaterdag zien we kansen van 30-40 % op 1-3 cm sneeuw. Gezien het mesoschaal karakter van dergelijke convectieve storingen blijft het een aandachtspunt. Begin volgende week nemen de kansen op substabtiele sneeuwval verder toe, dit hangt samen met de genoemde depressies die in de opgaande tak van de jet onze omgeving op zoeken. In het geval deze zuidoost langs trekken kunnen deze hiervoor zorgen.
De staafdiagrammen laten dit duidelijk zien. Op maandag en dinsdag is er een kans van 30-40% op 3-10 cm sneeuw voor vrijwel alle stations. De tabel met vroege voorwaarschuwing laat kansen op sneeuwjacht zien van rond 20 %. Tijdens opklaringen vriest het 's nachts licht tot matig, waar sneeuw ligt kan het bij weinig wind streng vriezen. De kans dat de maximumtemperatuur beneden nul blijft stijgt van ongeveer 5% op vrijdag naar ongeveer 60% op maandag 29 nov, dit houdt vervolgens aan tot zaterdag 4 december. Bij dit alles moet worden aangemerkt dat in het ECMWF-Model een sneeuwlaag zich makkelijk handhaaft. Helemaal aan het einde van de EPS periode neemt de spreiding geleidelijk toe.
Even een fout eruit gehaald... Er stond eerst namelijk 4 november ipv 4 december
even off topic: in de karwei folder staat een weerstation van cresta voor € 59,00 , kan iemand misschien vertellen of dat wat is?
ik heb er niet veel verstand van maar ook niet zoveel geld voor een duurdere.
alvast bedankt!
richard
Jammer dat het type niet vermeld wordt in de folder , had graag paar revieuws bekeken
edit: WXR710XL is het type, even zoeken naar enkele reviews | Gewijzigd: 23 november 2010, 09:53 uur, door De Jef
edit: WXR710XL is het type, even zoeken naar enkele reviews
Hier wat gegevens en gebruikershandleiding enz enz.
http://www.cresta.nl/index.php?Itemid=2&am...=31&lang=nl
EDIT: Hoop dat het de goeie is | Gewijzigd: 23 november 2010, 09:56 uur, door H. Kootstra
edit: WXR710XL is het type
is al gevonden zag ik | Gewijzigd: 23 november 2010, 10:00 uur, door richardroos
zo is het maar net.
[off topic: ik woon ongeveer 3km bij je vandaan. (Gameren) ] | Gewijzigd: 23 november 2010, 10:05 uur, door klopske