Een van de zovele winterverwachtingen, ik moet het nog maar eens zien of die van hem uitkomt. Overigens niet verkeerd als in ieder geval december heel erg winters wordt. Vind ik het de beste maand voor, ook vanwege de feestdagen, dat maakt het helemaal af. In maart wat mij betreft geen winterse taferelen meer, dan wil ik dat de lente weer komt.
Ik zou best eens op me verjaardag een dik pak sneeuw willen, (30 Maart)
Maar dat zou een droom zijn, die nooit uit zal gaan komen!
Eind januari en in februari komen de depressies langzij en is het uit met de winterpret. Het wordt denk ik een onstuimige en wisselvallige maand. Ik verwacht temperaturen die flink boven normaal komen te liggen; gemiddeld temperatuur rond 5 graden in de Bilt (normaal is ongeveer 3 graden). De kans op een of meerdere winterstormen lijkt in februari groot.
Piet Paulusma
Dit slaat echt helemaal nergens op!!
We weten nog geen eens wat er Donderdag gaat gebeuren...
Ik vind dat zo nergens op slaan, het is nergens op gebaseert.
Maar goed, laten we eerst lekker genieten van de voorpret voor komend weekend.
Groetjes Kees
“ Zojuist heb ik op mijn site pietsweer.nl mijn definitieve winterverwachting geplaatst.
December wordt gemiddeld flink kouder dan normaal met winterse neerslag en ijs. In januari liggen de temperaturen rond of iets onder normaal en hebben we meer droge, oostelijke stromingen en tussentijds wat winterse neerslag. In de late helft van de maand januari wordt het wisselvalliger met veel regen, ijzel en (natte) sneeuw. De maand februari verloopt zacht en wisselvallig met waarschijnlijk vaak stormachtig weer.
Ik reken op een goede kans voor een witte Kerst en we komen, als het enigszins meezit, al voor of rond de Kerst op de schaatsen.
bron: piet paulusma
En 1100+ bekijkers nu | Gewijzigd: 22 november 2010, 13:31 uur, door De Vries, Henk
Klopt, de eerste dagen van Maart, weet nog precies dat op 4 Maart een hoop sneeuw lag.
Maar 30 Maart met sneeuw, zou wel erg laat zijn
Wel slap bericht van GS, 20cm.
Euh dat zijn mijn woorden he Mogelijk te laag nog, maar dat komt door t laagje wat 24 uur in onze buurt ligt en dat kan wel voor wat meer sneeuw zorgen. Ik blijf momenteel de waardes hanteren die de kaarten aangeven, temeer omdat het allemaal per run verschild
http://www.knmi.nl/cms/content/4507/recordkou_en_veel_sneeuw | Gewijzigd: 22 november 2010, 13:57 uur, door Tycoon2
ik droom al zo lang van een dik pak sneeuw hier ... want dat heb ik hier nog niet gezien
toen er dit jaar in nederland een pak sneeuw lag waar je niet kon over kijken lag er hier een 6-tal centimeter. wat uiteraard wel al voldoende is voor sneeuwpret met de kindjes
Onweersdagen: 0
http://www.knmi.nl/cms/content/4507/recordkou_en_veel_sneeuw
Hier was het werkelijk 2004 , staat nog op de achterkant van de foto.
Sindsdien hebben we zoveel sneeuw nog niet weer gehad. (Assen, Drenthe)