Dat vind ik dan wel weer een beetje sensatie berichten, aangezien sneeuw zo lastig te voorspellen is. Het gaat sneeuwen, maar de hoeveelheid klopt bijna nooit met wat de weerstations verwachten.
Dus ik moet het nog maar zien.
Ik zet mijn geld in op hier in Groesbeek 5/6/7 cm.
Dat vind ik dan wel weer een beetje sensatie berichten, aangezien sneeuw zo lastig te voorspellen is. Het gaat sneeuwen, maar de hoeveelheid klopt bijna nooit met wat de weerstations verwachten.
Dus ik moet het nog maar zien.
Ik zet mijn geld in op hier in Groesbeek 5/6/7 cm.
Dan ben ik benieuwd naar hoe je op 5 a 6 a 7 komt?!
Dat er sneeuw gaat vallen kan met zekerheid gezegd worden, gezien de verwachtingen van o.a. GFS.
Maar zij geven geen gigantische hoeveelheden aan, zoals 15+ cm, wat ik al op diverse sites gelezen heb en op radiostations gehoord heb.
Dat vind ik sensatie zoeken.
Ik denk, gezien de kaartjes, dat er minder gaat vallen. En dus zo rond de 5 à7 cm.
De kaarten voor Noord Nederland zien er een stuk minder gunstig uit wat betreft de kou! Dit heeft te maken met de warme zeewatertemperaturen?
Gisteren leek het erop dat de kou na volgende week zou verdwijnen, echter de nieuwe pluim denkt daar anders over. Bijna alle 50 berekeningen van het Europese weermodel ECMWF gaan voor een kou inval. Niet alleen het Europese weermodel laat de kou zien, het Amerikaanse model, genaamd GFS, blijft ook voor kou gaan met mogelijk een aantal ijsdagen tot gevolg. In de vorige run van GFS lieten ze matige vorst zien voor het noorden van het land, echter dit is in mijn ogen een beetje overdreven. -2 a -3 graden overdag zou het wel kunnen gaan worden. In de nacht kunnen de temperaturen gaan dalen naar zo'n -5 a -7 graden, mogelijk is er ook kans op strenge vorst (-10), maar dat ligt geheel aan het sneeuwdekje en aan de bewolking.
Het belangrijkste voor velen is de sneeuwverwachting. Vanaf woensdag neemt de kans op sneeuw toe. Vooral vrijdag en zaterdag kan het volgens het weermodel GFS langdurig gaan sneeuwen. De oorzaak van de mogelijke langdurige sneeuwval is een laagje wat tergend langzaam oostwaarts trekt. Tot en met zondag kan er volgens het weermodel GFS gemakkelijk 20 centimeter sneeuw gaan vallen in het noordoosten van het land. In het binnenland kan het oplopen tot zo'n 10 a 12 centimeter en in de kustgebieden minder. Kortom, als deze verwachting van GFS uitkomt, hebben we vrijdag weer een gezellig feestje op de Nederlandse snelwegen.
Hieronder ziet u de accuum sneeuwverwachting tot en met zondag.