Hoef ook nergens naar toe, volgens de kinderen.
En als ik wel ergens naar toe moet, wordt het afgelast of ik ga lopend.
Meestal hebben wij hier teveel een zeeklimaat, maar vorig jaar was het goed raak.....
Helaas is Nederland een kwetsbaar landje geworden als het weer een beetje raar doet...... | Gewijzigd: 21 november 2010, 20:14 uur, door MariekeBreda
Ik heb even gekeken voor je op de kaarten.. maar valt wel mee 10knots ( 3 bfrt)
Hier 1 van de windkaartjes. elk streepje op een vaantje staat voor 10 knopen.. een half streepje is 5 en een blokje is 50.
( dus als je een blokje met streepjes ergens ziet staan dan zou ik het dak maar vast gaan zetten )
Verder is het allemaal wel spannend zeg.. als we even komende week wegdenken en even kijken wat er mogelijk kan gebeuren na het volgend weekend zou het zomaar koud kunnen worden... Om even te laten zien hoe spannend het is heb ik een uitsnede van een kaartje gepakt en daarop zie je de nul graden lijn lopen.. en die loopt over west Nederland..
Dus als hij opschuift de goede kant op zitten we met z'n allen lekker in de kou.. schuift hij de verkeerde kant op zitten we op het strand.. ( ok dat laatste is wat overdreven maar het geeft wel aan dat we zo kunnen kwakkelen ipv winteren ) | Gewijzigd: 21 november 2010, 20:19 uur, door Callie-P
Het bijzondere licht wat er hangt, vooral savonds.
De spanning of het blijft liggen...
De kinderen die ineens de computer in de steek laten om naar buiten te gaan.
Het licht ontregelde, alles komt op losse schroeven...
Alles wat lelijk is, komt onder een wiite laag te liggen.
Herinnering aan de kinderjaren.
Kortom, FEEST !
Voor wat ik heb begrepen, is dat de kust vooral kans maakt op sneeuw. Maar ik kan het mis hebben
Kortom, FEEST !
Inderdaad, hier sluit ik me helemaal bij aan, prachtig allemaal!
Hier 1 van de windkaartjes. elk streepje op een vaantje staat voor 10 knopen.. een half streepje is 5 en een blokje is 50.
( dus als je een blokje met streepjes ergens ziet staan dan zou ik het dak maar vast gaan zetten )
Verder is het allemaal wel spannend zeg.. als we even komende week wegdenken en even kijken wat er mogelijk kan gebeuren na het volgend weekend zou het zomaar koud kunnen worden... Om even te laten zien hoe spannend het is heb ik een uitsnede van een kaartje gepakt en daarop zie je de nul graden lijn lopen.. en die loopt over west Nederland..
Dus als hij opschuift de goede kant op zitten we met z'n allen lekker in de kou.. schuift hij de verkeerde kant op zitten we op het strand.. ( ok dat laatste is wat overdreven maar het geeft wel aan dat we zo kunnen kwakkelen ipv winteren )
Klopt als een zwerende vinger. Maar gelukkig berekenen de meesten dat de storing toch tamelijk westelijk van ons zuidoostwaarts zal trekken. Dat zal minder neerslag betekenen, maar wel een doorzettende koude lucht.
Ik ben er voorzichtig optimistisch over. | Gewijzigd: 21 november 2010, 20:24 uur, door Rutte31
Kortom, FEEST !
hmm heerlijk.. vooral dat ontregelde.. even los uit de sleur. Ik vind het heerlijk als al die mensen in de war raken van een ontspoorde agenda.. lol. Zo kom je weer een beetje met de voeten op aarde
En natuurlijj is het gewoon heel mooi die sneeuw..
wat ik ook erg leuk vind is dat geluiden anders klinken, meer gedempt, een andere ambience.. je kunt als het ware horen dat er sneeuw ligt
En huisdieren voor het eerst in de sneeuw.
Heb 2 jonge katten, ben beniewd.
Onze hond gaat liggen rollen en eet ook sneeuw....
Het blijkt dan ook dat hij eigenlijk helemaal niet zo wit is....
Maar goed, hopen dat het doorgaat.
word der helemaal vrolijk van.... en hopelijk dat tijdens de sneeuwbui de temp in eens afneemt er wel en wit klein dekentje vormt?! al ligt het der maar 10 min dan ben ik weer helemaal blij!!!
He nog een MUG... helaas zat weerplaza er vorig jaar ook vaak naast, het zal wel mooi zijn dat wij ondanks die warme plas ten westen van ons , meteen bij de eerste winteraanval een winters tapijt van betekenis krijgen. Maar zal wel weer alleen in Grunn zijn , net als vorig jaar.
En huisdieren voor het eerst in de sneeuw.
Heb 2 jonge katten, ben beniewd.
Onze hond gaat liggen rollen en eet ook sneeuw....
Het blijkt dan ook dat hij eigenlijk helemaal niet zo wit is....
Maar goed, hopen dat het doorgaat.
Natuurlijk gaat het door De vraag is alleen: wanneer?
En ja, het is erg leuk om beesten voor het eerst in de sneeuw te zien
Alleen vraag ik me af of al die groene parkietejes die hier rondvliegen tegen een lange en koude winter kunnen. Vorig jaar hebben ze wel overleefd, maar als het nu nog kouder word.. hmm
Houd er wel van, maar vind het zielig voor de vogels.
Na 2 strenge winters zijn er nauwelijks IJsvogels meer.....
(Die hebben open water nodig om te vissen.)
Heb vorig jaar een kapitaal uitgegeven aan vogelvoer in alle denkbare soorten !