Is het mogelijk dat dieren anders gaan reageren als de luchtdruk buiten aan het veranderen is?
Voelen zij dat aan?
Mijn kinderen zitten op paardrijden en de paarden waren vandaag erg onrustig en luisterden niet al te best.
Kan het zijn dat zij het aan voelen dat er iets op komst is en dat ze daar onrustig van worden?
Zelf heb ik het gevoel van wel, hoe denken jullie daar over?
Graag een reactie of mening hier op
groeten,
Richard
Is het mogelijk dat dieren anders gaan reageren als de luchtdruk buiten aan het veranderen is?
Voelen zij dat aan?
Mijn kinderen zitten op paardrijden en de paarden waren vandaag erg onrustig en luisterden niet al te best.
Kan het zijn dat zij het aan voelen dat er iets op komst is en dat ze daar onrustig van worden?
Zelf heb ik het gevoel van wel, hoe denken jullie daar over?
Graag een reactie of mening hier op
groeten,
Richard
Dat schijnen ze aan te voelen inderdaad, maar vraag me niet hoe dit biologisch/chemisch gezien werkt! Muggen bijvoorbeeld gaan bij lage druk, lager vliegen, waardoor zwaluwen ook weer lager vliegen om ze op te kanen. Bij mooi weer dus dan ook hoge zwaluwen. Indirect het gevolg van drukverschil.
Mensen schijnen het verschil ook wel te merken, hoor wel eens mensen over hoofdpijn e.d. Hoger of lager vliegen dan weer niet... Dieren zijn over het algemeen meer intuïtief en dichter bij de natuur en zullen vast instinctief aanvoelen dat bijvoorbeeld lage druk potentieel gevaar kan geven, waardoor ze met gedragsverandering trachten gevaar te ontlopen...
Mensen schijnen het verschil ook wel te merken, hoor wel eens mensen over hoofdpijn e.d. Hoger of lager vliegen dan weer niet... Dieren zijn over het algemeen meer intuïtief en dichter bij de natuur en zullen vast instinctief aanvoelen dat bijvoorbeeld lage druk potentieel gevaar kan geven, waardoor ze met gedragsverandering trachten gevaar te ontlopen...
Thanks, klopt inderdaad wel, zelf krijg ik ook meer last van mijn rug en knieen als het kouder wordt.
Ik hoop alleen dat de paarden er niet nog meer last van krijgen.
Zullen zien hoe ze zich gaan gedragen de komende tijd.