Deze foto is niet meer beschikbaar
De rare kuren van ons klimaat hebben een horde roze pelikanen de verkeerde richting uitgestuurd. In plaats van in Noord-Afrika terecht te komen, strandden de bleek uitgeslagen beesten in de Altaj, een regio in het zuiden van Siberië. De directeur van de plaatselijke zoo in Barnaul zei dat de pelikanen uitgeput waren. "Ze konden niet meer op hun poten staan." Maar na een portie vis gekregen te hebben, zijn de dieren weer opgekikkerd. Sowieso kunnen ze in Siberië niet blijven. De strenge winter ligt in het verschiet. De roze pelikanen overwinteren in principe in het noorden van Afrika.
Deze foto is niet meer beschikbaar
Bron: HLN. Foto's: Reuters
Iemand trouwens een idee waarom vogels normaal gesproken naar het Zuiden vliegen?
Omdat het te ver is om te lopen.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
ik heb wel ers gehoord dat ze rose worden door hun voedsel maar dacht niet dat dat erg snel veranderen kon.
wel apart dat vogels hun weg ook kwijt beginnen te raken net als de vissen.
Je kunt nog geloofwaardiger een of andere ramptheorie over het omdraaien van de polen aan vast hangen. Maar wat mij betreft: ze hebben gewoon de afslag bij Pakistan gemist... Dom.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!