Dat denk ik ook, vorig jaar was hier ook al een flink tekort aan strooizout. Ik was blij dat ik toen nog flink wat over had van voorgaande jaar. Een maat van me die een winkel heeft, had het minder getroffen, er kwamen weinig klanten vanwege de gladheid. Gelukkig heeft hij het allemaal gered.
Maar hoe dan ook...ik heb echt heel veel zin in de winter! Kan niet wachten tot alles weer wit bedekt is en dat je over bruggetjes heen fietst, terwijl daar mensen onder je door schaatsen. of andersom | Gewijzigd: 21 november 2010, 11:14 uur, door weerfanaat
Op weg naar de eerste marathon op natuurijs? Over een dag of tien zou het in het noordoosten van Nederland wel eens kunnen lukken. Wel moeten we even de sneeuw in de gaten gaan houden, dat zou nog roet in het eten kunnen gaan gooien. De strijd om de eerste marathon op natuurijs kan (zoals de modellen er nu voorstaan) volgende week los gaan barsten. De ijsverenigingen van Haaksbergen, Noordlaren en Veenoord vechten jaarlijks om de primeur.
De zware sneeuwval in het noorden van het land bleek vorig jaar een zegen voor Haaksbergen. Sinds 2007 wist de ijsvereniging in Haaksbergen vier keer de schaatsprimeur in de wacht te slepen.
©onweer-online
Volgens die ensemble wordt het vanaf 29 nov serieus winterweer.
DE BILT - Over een paar nachten gaat het sneeuwen in Nederland. Aan het eind van komende week zet het winterse weer in. ,,Vanaf donderdag is er kans op winterse buien, die zich vooral in de kustgebieden ophouden ", meldt Weeronline op haar website. Ook volgens het KNMI is er een grote kans op winterse buien.
In de week voor pakjesavond ligt de temperatuur enkele graden onder de normale waarde voor de tijd van het jaar. 's Nachts gaat het een paar graden vriezen met een minimumtemperatuur van -5 graden. (DHE)
het gaat gewoon lekker winteren
Dat is wel erg pittig koud inderdaad. Mocht dat gaan uitkomen dan wordt het hier vrij frisjes. Tijd om wat voorzorgsmaatregelen te gaan nemen. Hout sprokkelen, zout inslaan, survival-pakketten. Winter is coming.
Vooralsnog zijn de kaarten van de afgelopen 24 uur gunstig. Maar ik wacht wel weer even af hoe het er over een week bij staat
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Leuk toch ?
Enige minpunt eraan is dat, ouderen en minder validen daardoor geïsoleerd raken
En niet meer naar buiten kunnen en of durven.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Vergeet het maar, extreme uitschieter deze oper van GFS voor de 28e. !
Gemiddelde ensemble GFS (Tmin) rond de -3 °. Dit komt dan ook beter overeen met EC wat voor dezelfde tijd - 2 tot - 3 °C berekent (Eelde, Hoogeveen).
Ciao Johann
ps. moet het wel opklaren | Gewijzigd: 21 november 2010, 12:27 uur, door Alpenweerman