maar het ziet er toch wel heel erg goed uit hoor voor november
kan echt niet wachten
weten jullie het nog?
het Lantaarnpaalstaar-syndroom
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Trouwens eerste officiele sneeuwdag: 25NOV 2010 (let it be happen)
Als je alles bekijkt ziet het er nog beter uit qa sneeuw dan afgelopen winter.. dit kan haast niet meer stuk.. zoveel kaarten die het aangeven..
Maar voor hoelang? het is vaker voorgekomen vroege inval van winter. was maar kort. toen volgde een westcirculatie en het was de hele winter een kwakkel boel.
Maar daar gaan we niet van uit. mijn iedee is dat de echte winters nu weer terug komen (cyclus van jaren) als het uit komt dan moet het haast wel een feit zijn..
Je zag het 2009/2010 al..
(tweede kaartje is max. temp!)
en ja, vooral donderdag/vrijdag in het oog houden ivm sneeuw | Gewijzigd: 20 november 2010, 23:48 uur, door jones
Ik denk dat ik nu eindelijk toch maar eens een "thermische" onderbroek ga kopen. Vorig jaar had ik spijt dat ik er geen had, nu hebben ze die misschien nog in voorraad in de winkel.
Het is hier nu al aan het vriezen, de auto's zijn al helemaal aangevroren.
De eerste day-after-tomorrow-lijntjes, waarin het kouderecord verbroken wordt, zitten dankzij diezelfde bug trouwens alweer in de pluim.
Verder overdrijft GFS weer eens de hoeveelheid cumulatieve sneeuw die er gaat vallen en de bijbehorende koude plaklaag. Kortom: kwakkelweer is aanstaande en het wordt allemaal niet meer dan een winterprik. Geen grootschalige koudegolven dus! | Gewijzigd: 21 november 2010, 00:26 uur, door Onweerfreak
De eerste day-after-tomorrow-lijntjes, waarin het kouderecord verbroken wordt, zitten dankzij diezelfde bug trouwens alweer in de pluim.
Verder overdrijft GFS weer eens de hoeveelheid cumulatieve sneeuw die er gaat vallen en de bijbehorende koude plaklaag. Kortom: kwakkelweer is aanstaande en het wordt allemaal niet meer dan een winterprik. Geen grootschalige koudegolven dus!
geloof je het zelf?
Ja, dat geloof ik zelf inderdaad, want ik heb net zelf gekeken en inderdaad smelt de sneeuw in het EC-model pas bij +5°C. Al die totaalwinterverwachtingen gebaseerd op de EC-pluim van vanavond zijn dus overdreven vanwege die eerdergenoemde sneeuwbug.
kou zit al een week in de kaarten. Daarbij geven kaarten nooit een helemaal realistisch weerbeeld.
Daarbij maak je een zeer storende fout: winterverwachtingen?? het is niet eens winter. Besef maar eens hoe bijzonder dit is, dat eind november de temperatuur behoorlijk onder de norm duikt.
Daarbij maak je een zeer storende fout: winterverwachtingen?? het is niet eens winter. Besef maar eens hoe bijzonder dit is, dat eind november de temperatuur behoorlijk onder de norm duikt.
Een winterverwachting is wat anders dan de weersverwachting die totaalwinter aankondigt op basis van de EC-pluim. In dat model zit namelijk nu alweer een gigantisch virtueel sneeuwdek wat niet weg wil dooien. GFS moet je na 120 uur al helemaal niet meer serieus nemen, die gaat dan namelijk toveren: eerst met enorme sneeuwhoeveelheden en daarna met zeer lage temperaturen. Conclusie van mijn kant: het gaat de komende twee weken allemaal heel erg meevallen met die 'extreme koude'.
Er komt toch echt iets meer bij kijken dan alleen een virtueel sneeuwdek. Zowel het europse model als GFS geven vanaf donderdag kou aan. Gezien de norm, ver onder het gemiddelde. Dat het extreem winter wordt geloof ik zelf ook niet.
Echter, kun je hard maken dat het gaat kwakkelen? Welk model geeft dat weer? Vanaf donderdag gaan we de kou in. Tot... zeker een week. Wat daarna gebeurd is nog te ver weg inderdaad. Teveel onzekerheid, zoals de modellen dat ook keurig aangeven. maar ieder zijn visie uiteraard