Ook wel een leuk stukje...
http://wintersport.bhc-handbal.nl/index.ph...&Itemid=146
Wie weet wie weet
Ik zag voor donderdag natte sneeuw staan, vrijdag waarschijnlijk wat droge sneeuw in de nacht en de week daarna weer wat meer droge sneeuw. In ieder geval laten we het hopen..Meestal viel de eerste sneeuw pas afgelopen jaren eind december ofzo .. hoewel ik weet nog wel dat het een keer oktober was maar ik kan me niet meer herrineren welk jaar
heeft het openbaar vervoer last van enorme vertragingen.
Iaat die sneeuw maar wegblijve....eh nee toch niet. Betekent wel dat ik wel erg laat op mijn werk kom en laat thuis.
Ach : laat maar komen. Ik ga in ieder geval van elke dag genieten want na deze winter zou het wel weer eens een poos kunnen duren en zitten we weer met zachte winters opgescheept.
wij hopen juist in het westen op een koude winter omdat het hier meestal niet zo koud is als in het binnenland door de zee
Ik zag voor donderdag natte sneeuw staan, vrijdag waarschijnlijk wat droge sneeuw in de nacht en de week daarna weer wat meer droge sneeuw. In ieder geval laten we het hopen..Meestal viel de eerste sneeuw pas afgelopen jaren eind december ofzo .. hoewel ik weet nog wel dat het een keer oktober was maar ik kan me niet meer herrineren welk jaar
2 jaar geleden was dat volgens mij, tenminste hier. Bleef toen een uurtje liggen en smolt weer.
ja volges mij ook ja:p
Ruben Weytjens
Update zaterdag 20 november 2010, 18u50
Volgende week evolueren we langzaam richting winterweer met kans op winterse neerslag.
Datum Minima
(°C) Maxima
(°C) Wind
(Bft) Weerbeeld
Zondag 21/11 -1...0 6...7 ONO-1/2 Droog met mooie opklaringen
Maandag 22/11 0...1 4...5 NO-2/3 Veel wolken en af en toe motregen.
Dinsdag 23/11 0...1 6...7 W-2 Veel lage wolken en mogelijk wat motregen, vooral voormiddag en over het oosten.
Woensdag 24/11 0...1 5...6 N-1 Eerst kans op mist. Daarna veel bewolking met af en toe een opklaring.
Donderdag 25/11
-2...-1 2...3 NNO-2 Eerst brede opklaringen, later meer bewolking en kans op enkele winterse buien.
Vrijdag 26/11 -5...-4 0...1 VER-2 Kans op een sneeuwbui maar op de meeste plaatsen droog.
maar neerslag lijkt me moeilijker te voorspellen dan temperatuur
een flinke rukwind op wat hoogte en je stad word niet aan gedaan op de novemberse sneeuwtrip
Mijn voorspelling dit keer
Staat als het goed is in herinnering op de chat
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Deze kaart geeft meer aan voor het westen.
een flinke rukwind op wat hoogte en je stad word niet aan gedaan op de novemberse sneeuwtrip Volgens mij is ook de temperatuur moeilijk te voorspellen in de winter. Vaak kan je er nog wel een paar graden afhalen, zodat het nog kouder wordt dan dat er op de kaarten staat.
In alles lijkt het een herhaling te worden van 1979. Basis was destijds een grote blokkade van 1050 hPa tussen Groenland en IJsland en opbouw van hoge druk boven Scandinavië. Natuurlijk zijn behaalde resultaten in het verleden geen garantie voor de toekomst maar dit zijn toch duidelijk winterse kaarten.
http://www.wetterzentrale.de/pics/archive/...00119781126.gif (kaart van 26-11-1978)
Ja het is nog vroeg om conclusie's te trekken en na die fikse koudere periode kan het zomaar afgelopen zijn en een zeer zachte restant van de winter.. Maar de kaarten zijn vanavond zo gigantisch mooi. Je krijgt gewoon tranen in je ogen en zelfs ik die de winter als zacht al afschreef kan nu enkel zeggen dat dit een hele fikse veeg word. Word de winter koud zeg ik niet want dat vind ik te ver vooruit.. alles boven de 200u is voor mij te ver.. 180 of 160u vind ik al te ver...
Maar wat wil een mens nog meer, hogedruk van Groenland tot in Rusland, een echte groenlandhoog en dan nog een genuadepressie ook... Hoe klassiek wil je het hebben...
hmm nee ik wilde wat typen maar ik ga geen loze kreten uitslaan ''van in een wak duiken in Februari'' als deze winter ''63'' verslaat maar dat lijkt me toch ietsjes te koud. | Gewijzigd: 20 november 2010, 19:35 uur, door Kevin