December is een gok gebaseerd op de trends in de kaarten..enne die trends zijn errrrrg goed zodanig dat ik dit gokje wel waag..
Voor de voorspelling van komende week verwijs ik door naar mijn eerdere posts ..
Winter is coming... | Gewijzigd: 20 november 2010, 17:46 uur, door Callie-P
Maar laat het idd maar hier naar toe komen of behoorlijk portie kou
Mag toch hopen dat haar vriendin wel weet waar ze zelf woont en weet hoe sneeuw eruit ziet. Waarom twijfelen aan haar woorden? Er zijn meerdere plaatsen in Denemarken waar momenteel sneeuw ligt by the way... Was het hier maar zover...
December is een gok gebaseerd op de trends in de kaarten..enne die trends zijn errrrrg goed zodanig dat ik dit gokje wel waag..
Voor de voorspelling van komende week verwijs ik door naar mijn eerdere posts ..
Winter is coming...
Wat is jouw methode? Glazen bol?
Waar kan tekenen?
Als dit gebeurd, , als heel europa is onder gesneeuwd, en oostzee dichtvriest, dan zit de winter goed in het zadel. Je ziet dan niet snel een verzachting! Dan kan nog wel kouder word als het nu aangeven is. Sneeuwdek, helder nacht, -30 a -40 boven lucht temps, windstil en je zit zo onder -10 hoor!
Maar ja dit is heel hard van stapel gelopen, maar het kan. Scandinavie kan zich op maken voor temps onder -30 a -35! Doordat depressie nu wel naar zuiden zakt, is doorgaan voor de diepvries kou op langere termijn. Mocht dit geval worden staan we misschien op punt van koude tot zeer koude winter. Maar ja eerst nog afwachten tot Di a Wo!
Iedere geval de pluimen en weer modelen goed in de gaten houden!
jup, eentje om in te kaderen in de ardennen gaan ze tot -19 op 27 nov en op langere termijn meer ijsdagen en strenge vorst !
alleen zou de sneeuw wel grotendeels uitblijven.. | Gewijzigd: 20 november 2010, 17:53 uur, door jones
Nix bijzonders. In de hoger gelegen dalen (zgn Kältelöcher) worden dergelijke temperaturen tijdens de wintermaanden regelmatig waargenomen. Record werd overigens op 7 februar in 1991 gevestigd met -52.5 °C (Glattalp, Muotadal, Zwitserland)
Ciao Johann
De nieuwe GFS run geeft op dit moment voor 1 december temperaturen van -6 voor het binnenland. Overdags!
dit Moet waar zijn!!!!!!
ben dan jarig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(whoops, ik sla een beetje door ) | Gewijzigd: 20 november 2010, 18:17 uur, door gerard van den brink
Wat een uitzondering! Twee jaar achter mekaar een witte Kerst!
Na de feesten mag van mij de sneeuw wel weer weg. Vorig jaar duurde het me veel te lang.
Laat die sneeuw maar komen!!
Ja zeker, ik heb ook weer zin in veel sneeuw en voor Friesland hoop ik vooral veel kou. Zou toch wel leuk zijn als er weer een keer een elfstedentocht komt.
alleen zou de sneeuw wel grotendeels uitblijven..
Ik zit in de Ardennen en er wordt voor maandag avond regen verwacht wat over gaat in natte sneeuw en dat zou ook het geval zijn voor dinsdag en voor woensdag zou over gaan in lichte sneeuw val. Maar dat het vanaf donderdag zeer koud gaat worden met overdag min -3 tot -5 en s,nachts zou het wel eens richting de - 10 kunnen gaan.