Niet op de datum en tijd letten! | Gewijzigd: 20 november 2010, 12:22 uur, door smarkie
Tijdens het tweede deel van de week kunnen er ook in het centrum van het land enkele winters buien vallen. Het wordt gevoelig frisser met donderdag maxima van 1 tot 5 graden. Op veel plaatsen is er nachtvorst.
Kmi begint ook bij te draaien
Ze zullen wel smeltende sneeuw bedoelen dan.
en het leuke is dat ze voor amsterdam +2 overdag opgeven en dan geven ze regen op
Dan mag het paarse deel wel wat meer naar het westen toe.
Waar woont ze dan in denemarken, want volgens mij ligt daar nog geen sneeuw
Heb een paar cams bekeken maar nog geen sneeuw
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
De laagste temperatuur ooit gemeten in nederland was op 27 januari 1942 in winterswijk met een temperatuur van -27.4
Het word wel weer eens tijd dat het record word verbroken | Gewijzigd: 20 november 2010, 13:34 uur, door smarkie
Onzeker is nog of ons land te maken krijgt met de vochtvelden van een over het Alpengebied naar Polen koersende, intensiverende depressie. Zou dat wel het geval zijn dan moet vooral vanaf dinsdag in de hogere delen van het land met (smeltende) sneeuw rekening worden gehouden. Verder is het veelal bewolkt en waait de wind uit het noorden tot noordoosten. Wellicht trekken vanaf de Noordzee buien het land op.
Aan het einde van de week neemt de nachtelijke vorst toe (hoofdzakelijk echter nog wel licht) maar kan een vanaf de Noorse kust naar de Noordzee zakkende storing tevens sneeuw gaan veroorzaken. Op ruim 5 kilometer hoogte is het dan namelijk -35º. Het ECMWF (Europees weermodel) verwacht rond de maandwisseling, als reactie op de kou, een sterk uitdiepende depressie boven het Iberischs schiereiland. Dat kan een interessante ontwikkeling worden met zoveel kou boven Europa.
Jan Visser
iig, ik heb ondertussen zat modellen gezien, ik denk gewoon dat koning winter vanaf volgende week gewoon gaat invallen, stuurt sinterklaars naar huis en we gaan ons opmaken voor een mooie witte kerst met in feb. de lang verwachte 11-steden tocht (en anders doen we vanuit O-O toch gewoon een 11-kroegentocht organiseren?
grtz en een pr weekend | Gewijzigd: 20 november 2010, 15:30 uur, door Serge
iig, ik heb ondertussen zat modellen gezien, ik denk gewoon dat koning winter vanaf volgende week gewoon gaat invallen, stuurt sinterklaars naar huis en we gaan ons opmaken voor een mooie witte kerst met in feb. de lang verwachte 11-steden tocht (en anders doen we vanuit O-O toch gewoon een 11-kroegentocht organiseren?
grtz en een pr weekend
we doen gewoon beiden ok?