Want het kougebied zat vorig jaar in het noorden van Europa, en dit keer in het zuiden van Europa, waar nederland net buiten ligt.
In mijn ogen blijft hij bij zijn oude kaarten hangen, in mijn openingspost staat de nieuwe kaart van november.
nu zitten er bijna standaard hogendrukgebieden boven noord-europa en de straalstroom ligt boven de middelandse zee
en de balkan waar het volgens hem koud moet worden,is het nog vrij warm
maar ik vond deze pluim zeer interesant
Dit kaartje is voor de sneeuwverwachting??
Want het kougebied zat vorig jaar in het noorden van Europa, en dit keer in het zuiden van Europa, waar nederland net buiten ligt.
Het 2e filmpje is van dinsdag, het eerste is van vrijdag. die is dus nieuwer en actueler of niet?
In de eerste, van vrijdag dus, heeftie het over 1 tot 2 voet sneeuw in delen van duitsland en frankrijk. Dat is 30-60 cm
Lijkt me een mooie basis voor stevige kou in die gebieden. Oostenwindje erop en we krijgen het koud hier
Edit: die ijsaangoei die winterplaza aangeeft kan toch nooit. Is het water niet nog veel te warm?
In de eerste, van vrijdag dus, heeftie het over 1 tot 2 voet sneeuw in delen van duitsland en frankrijk. Dat is 30-60 cm
Lijkt me een mooie basis voor stevige kou in die gebieden. Oostenwindje erop en we krijgen het koud hier
Edit: die ijsaangoei die winterplaza aangeeft kan toch nooit. Is het water niet nog veel te warm?
Inderdaad, maar ook daar zie je dat het kougebied niet extreem over Nederland gaat, dus nederland krijgt maar een kleine deel dan.
Want een winter als vorig jaar zou ik graag willen hebben, heb genoten om in die stevige wind met sneeuw te lopen, en dan die mooie sneeuwduinen.
Maar als het er zo naar uit ziet, word winter 2010/2011 minder als afgelopen winter, wat mij dan toch wel zou verbazen, omdat ze aldoor praten over dat deze winter nóg kouder zal gaan worden, met nog meer sneeuw.
Hebben jullie trouwens vanacht die mooie temperatuursverschillen gezien?
Leeuwarden en Groningen (het noorden) had -1, terwijl het zuiden kampte met een temperatuur van +8.2
Lees de berichten van jan even door, die blijft anders er over praten.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Ik had al eerder een berichtje geplaatst met die verwachting van Bastardi en daar wijkt hij (nog steeds) niet van af.
Koud in het zuiden en een veels te zachte winter in het noorden. Ook nederland ontkomt volgens zijn visie niet aan een te zachte winter.
Ik had al eerder een berichtje geplaatst met die verwachting van Bastardi en daar wijkt hij (nog steeds) niet van af.
Koud in het zuiden en een veels te zachte winter in het noorden. Ook nederland ontkomt volgens zijn visie niet aan een te zachte winter.
Mmmmm heb ik toch gedaan in het allereerste topic? 1.75 graden te koud hieronder een citaat. Wat betreft Bastardi, zeg ik het nog maar een keer, hij gaat er nog steeds vanuit dat de berekeningen van oktober het zelfde blijven, maar de kaarten zeggen inmiddels al weer wat anders zoals te zien is in mij eerste post in dit wintertopic
De winter (december/januari en februari/maart) voor Europa
Zijn we nu aanbeland bij Europa: Volgens de kaarten, die momenteel beschikbaar zijn (zie hierboven) kunnen we ons opmaken voor een koude winter. December en januari zullen na verwachting iets te koud gaan verlopen, maar februari en maart zullen 1.75 graden te koud gaan verlopen volgens de modellen nu.
Dit zou kunnen betekenen, dat er meer sneeuw en kou komt voor Groot-Brittannië en uiteindelijk een groot deel van Europa. Het einde van de winter ziet er erg goed en koud uit voor de winterliefhebbers in Europa en West-Azië, terwijl in het westen van de Verenigde Staten de winter lijkt terug te trekken. Blokkades zoals afgelopen winter in het Arctische/Noord-Atlantische Oceaan lijken aankomende winter wederom een belangrijke rol te gaan spelen. Kortom spannend en afwachten, dit is natuurlijk wel een verwachting. Dit wil niet zeggen dat het daadwerkelijk uit zal gaan komen.
De winter (december/januari en februari/maart) voor Europa
Zijn we nu aanbeland bij Europa: Volgens de kaarten, die momenteel beschikbaar zijn (zie hierboven) kunnen we ons opmaken voor een koude winter. December en januari zullen na verwachting iets te koud gaan verlopen, maar februari en maart zullen 1.75 graden te koud gaan verlopen volgens de modellen nu.
Volgens jouw verwachting krijgen we dus hetzelfde als vorig jaar of iets zachter. Dat is dus niet de nog koudere winter die sommige mensen verwachten, maar dit kan de volgende weken natuurlijk nog veranderen. | Gewijzigd: 20 november 2010, 12:07 uur, door WimBaens
als de kou zich beter concentreert en minder sneeuw blijf ik het best vinden
als de ergste kou in noord nl zit vind ik best en als jullie sneeuw willen in het zuiden je kan het van mij krijgen