https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
heb geduld,de vorst komt wel
en trouwens ik zie op die kaart toch een ijsdag in het noorden | Gewijzigd: 19 november 2010, 19:15 uur, door winter=fijnweer
Op de weerkaarten tekent zich een interessante drukverdeling af. Boven Groenland en Scandinavië is de luchtdruk hoog en depressies houden zich op boven Frankrijk en centraal en het oosten van Europa.
Vanuit de Poolstreek daalt meer en meer kou af richting Nova Zembla en Lapland. In Scandinavië is het al volop winter met in de nachten zeer strenge vorst, waarden soms tussen de -20 – en -25 graden.
Wanneer de luchtdruk boven het noorden van Europa hoog is en zuidelijk van ons land is de stroming noord of oost. En dus wordt er koudere lucht aangevoerd. Voor winter liefhebbers is het dan de vraag of deze kou ook daadwerkelijk weet door te dringen tot onze omgeving.
Gezien de luchtdruk verdeling is de vraag of we met een vroeg wintertje te maken gaan krijgen een reële.
Voorlopig lijkt dit nog niet het geval. In het weekend liggen we in het overgangsgebied tussen het hogedrukgebied boven Scandinavië en een depressie boven Frankrijk. Het is rustig weer maar van aanvoer van koude lucht is geen sprake.
Zondag verandert is deze situatie nagenoeg niets. Zondag draait de wind naar het oosten en vanuit Duitsland wordt wat koudere lucht aangevoerd.
Maandag trekt het lagedrukgebied vanaf Frankrijk naar Italië. Met een aantrekkende noordoostenwind wordt er vooral in de hogere luchtlagen koudere lucht aangevoerd.
Na het weekend komt er een wat duidelijkere noordoostelijke stroming op gang. Er wordt weliswaar koudere lucht aangevoerd, maar de echte kou kan ons niet bereiken. Daarvoor blijft het hogedrukgebied te noordelijk liggen en gaandeweg de week zullen kleine storingen de weg naar ons land weten te vinden. Deze kleine depressies zijn wel gevuld met hele koude lucht en wanneer ze ons via de Noordzee bereiken zou dat de eerste echte winterse buien van het seizoen op kunnen gaan leveren.Het kwik loopt dan vooral in de kustgebieden op.
Ook op de lange termijn (vanaf de tweede helft van volgende week) blijft de luchtdruk noordelijk van ons hoog en zuidelijk laag. De verwachting is dan ook dat het aan de koude kant blijft met van tijd tot tijd winterse neerslag en soms lichte vorst in de nacht. De kans op een vroege winter blijft dreigend aanwezig.
Bron: Piet Paulusma
Ik zie dat je hier niet ver vandaan woont.
Hartelijk welkom op dit gezellige forum en veel lees en schrijfplezier!!
Hier gaat wel sneeuw vallen eind volgende week, maar Friesland heeft volgens mij meer geluk ( ik een klein beetje )
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Volgens mij ook Groningen is bijna groen. Maar het kan natuurlijk nog veranderen.
Het noorden van Nederland en het Zuiden van Nederland scheelt zo'n 9 graden op dit moment;