De afgelopen jaren heb ik wel wat anders van november meegekregen, vooral omdat hier de nog warme zee nabij is.
Hoewel ik hoorde dat de zee wel 0,9 graden onder normaal zit. Dus ook voor de kustprovincies is er al weer wat meer kans op een koude winter. Ten minste als de zee nu nog verder afkoelt wel.
Zelf hoop ik dat wel, vorig jaar was het hier aan de kust ook een behoorlijk koude winter, ik verheug me er nu al op, als de verwachtingen uitkomen is dit weer een wonder voor de 21ste eeuw. | Gewijzigd: 19 november 2010, 16:42 uur, door weerfreak
De afgelopen jaren heb ik wel wat anders van november meegekregen, vooral omdat hier de nog warme zee nabij is.
Hoewel ik hoorde dat de zee wel 0,9 graden onder normaal zit. Dus ook voor de kustprovincies is er al weer wat meer kans op een koude winter. Ten minste als de zee nu nog verder afkoelt wel.
Zelf hoop ik dat wel, vorig jaar was het hier aan de kust ook een behoorlijk koude winter, ik verheug me er nu al op, als de verwachtingen uitkomen is dit weer een wonder voor de 21ste eeuw.
De zee zit 0,9 graden onder vorig jaar, niet onder de normale temperatuur.
Op deze site kun je het mooi meevolgen en dan zie je dat we gelijk zitten met de zachtere winters van 2007 en 2008.
Niet dat het dan echt iets gaat uitmaken of het kouder wordt, we hebben alleen koude luchtstroming uit het noord-oosten nodig.
http://home.hccnet.nl/v.d.horn/meteopagina...temperatuur.htm | Gewijzigd: 19 november 2010, 16:50 uur, door WimBaens
Op deze site kun je het mooi meevolgen en dan zie je dat we gelijk zitten met de zachtere winters van 2007 en 2008.
Niet dat het dan echt iets gaat uitmaken of het kouder wordt, we hebben alleen koude luchtstroming uit het noord-oosten nodig.
http://home.hccnet.nl/v.d.horn/meteopagina...temperatuur.htm
ja maar de zee heeft toch wel wat invloed op de temperatuur ook al hebben we een noordoostelijke luchtstroming of heeft het dan nauwelijks/geen invloed?
Als de wind van zee komt in de winter weet je dat het niet zo koud kan worden dan als de wind uit Rusland zou komen.
Zelfs al komt de wind uit het noord-westen dan kan de temperatuur niet fel wegzakken. Landlucht blijft kouder dan zeelucht in de winter. Maar zeelucht kan wel sneeuw betekenen zolang die niet uit het westen, zuid-westen of zuiden komt.
Ik hoop gewoon dat ik hier eindelijk eens een polarlow kan meemaken | Gewijzigd: 19 november 2010, 17:11 uur, door WimBaens
Der Wetterkrimi wird zum Thriller
Ze spreken over een druksituatie die gaat ontstaan die vergelijkbaar is met de winter uit 1940.
Tweederde van de berekeningen laat dit daadwerkelijk uitkomen en dat zou op langere termijn puur winterweer op gaan leveren. Eénderde gaat voor een mildere variant.
Als de koude variant uitkomt zullen we nog wel geduld moeten hebben eer die kou bij ons komt. Er zou nog een update komen van de verwachting.
Ik zou zeggen lees het eens en trek je conclusie.
http://de.blog.wetter.com/?p=65117
Zelfs al komt de wind uit het noord-westen dan kan de temperatuur niet fel wegzakken. Landlucht blijft kouder dan zeelucht in de winter. Maar zeelucht kan wel sneeuw betekenen zolang die niet uit het westen, zuid-westen of zuiden komt.
Ik hoop gewoon dat ik hier eindelijk eens een polarlow kan meemaken
nee tuurlijk weet ik dat ach ja we zien het allemaal wel. Ik hoop dat de zee zo ver afkoelt dat het net als vorig jaar ook bij ons een strenge winter kan worden Laten we hopen op de polarlow haha:p
dat denk ik wel dan,zo iets kan nooit zo geconcentreet zijn op een zo'n stukje
foto's van februari '10.
Mooie foto's van hier uit de buurt ! Woon in Stadshagen, geboren in de Aalanden
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Westen is vrij groot
Zet anders je plaats in je profiel, is wel zo leuk voor ons allemaal
Ziet er allemaal toch leuk uit voor volgende week, een paar sneeuw daagjes
En volgens mij ook voor de mensen in Belgie | Gewijzigd: 19 november 2010, 17:55 uur, door Musselkanaalder
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Leuke vooruitzichten! | Gewijzigd: 19 november 2010, 18:26 uur, door Rutte31