Ja werd toen (en nu nog) zo lacherig gedaan door sommige gasten dat er nooit geen 50 cm kon vallen toen, zelfs door Gerrit Hiemstra. Kan me herinneren dat er 70 cm gevallen was op Ameland
zeg nooit,nooit
Ik weet, ik spreek me eigen nu tegen van een eerdere post, om niet zo negatief te doen, maar ik zie het nu ook. | Gewijzigd: 19 november 2010, 12:21 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Heerlijk Sterk Hoog boven Midden Europees Rusland
Hoor wie klopt daar kinderen,hoor wie klopt daar kinderen
Daar wil je een hoog dus echt niet hebben voor winterweer in de Benelux...
Zoals vele het al gemerkt hebben staan er een paar koude dagen op het programma, echter de weermodellen ECMWF en GFS zijn er nog niet helemaal uit. Was ECMWF gisteren nog redelijk koud, komen ze vandaag weer met een iets warmere setting. Wat betreft GFS, die was afgelopen dagen iets warmer ten opzichte van ECMWF, maar de afgelopen twee runs laat GFS de kou wederom terugkeren.
Als we alleen maar vanuit gaan van het Amerikaans model (GFS) dan hebben we de komende week aardig winters weertype op het programma staan. Niet alleen hier zal het koud gaan worden, in Scandinavië en in Noord-Rusland kunnen de aankomende week de temperaturen gaan dalen tot zo'n -30 a -35 graden. Dit komt doordat een solide hogedrukgebied zich bevind boven het noordwestelijk deel van de Atlantische Oceaan waardoor er koude tot zeer koude lucht zich zeer gemakkelijk kan gaan uitbreiden richting het noordelijk deel van Europa. De verwachtte temperaturen die GFS momenteel berekend voor de Lage landen liggen ongeveer rond de -3 tot -5 graden in de nachten en mogelijk wat lager. Dit is echter afhankelijk van de wind en de bewolking, als dat in orde is kan de temperatuur mogelijk wat kouder uit gaan pakken.
Wat betreft de kansen op sneeuw nemen in de loop van volgende week ook toe. GFS berekend voor volgende week 8 tot 9 centimeter sneeuw in het noorden. Zoals op de kaarten nu te zien is krijgt het noordelijk deel van het land te maken met zware sneeuwval. Zie afbeelding hierboven. Kortom, het is nog wel ver weg maar zeker een ding om in de gaten te gaan houden.
het lijkt me niet dat ze nu al precies weten waar neerslag gaat vallen dus,misschien is er een ijskoud verdwaalt buitje