tot over 10 jaar dan maar,nee maar ik bedoel na 96 zijn de temperatuurs verschillen over jaren gezien best verschillend.
alles was wel boven de 10 graden(te warm),maar er zat geen duidelijk lijn in,en nu zie je toch weer een soort van lijn in te kommen,na de record jaren 2006 en 2007
en trouwens als we elk jaar 15 jaar lang 0,1 graden er afgaat word het best wel heel koud over het hele jaar gezien | Gewijzigd: 18 november 2010, 19:01 uur, door winter=fijnweer
alles was wel boven de 10 graden(te warm),maar er zat geen duidelijk lijn in,en nu zie je toch weer een soort van lijn in te kommen,na de record jaren 2006 en 2007
Eens, er is een lichte tendens waarneembaar, maar inderdaad... hoe meer jaren / metingen worden meegenomen in de bepaling, hoe accurater het is. Ben benieuwd hoe het de komende jaren zal gaan en of het nu daadwerkelijk zo door zou zetten.
Ben eigenlijk bang dat we naar de 12 graaien toe gaan...
alles en iedereen begint naar winter te smakken lijk het wel
reclames,winkels,weerberichten ":P
Reclames, kwam deze tegen ik lag in een deuk
Zou de winter van 79 nog weleens mee willen maken, ben helaas net wat te laat op de wereld gekomen
Heb er veel over gehoord, moet nogal bar zijn geweest hier in het noorden
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Zou de winter van 79 nog weleens mee willen maken, ben helaas net wat te laat op de wereld gekomen
Heb er veel over gehoord, moet nogal bar zijn geweest hier in het noorden Ik was 9 in 1979. Zo'n berg sneeuw heb ik nooit meer gezien. Toch wel veel geschaatst die winter (zelfs op straat). Helaas geen elfstedentocht toen. | Gewijzigd: 18 november 2010, 19:43 uur, door Tycoon2
Heb er veel over gehoord, moet nogal bar zijn geweest hier in het noorden
Hier een mooie link naar een sneeuw-filmpje 1979
http://nos.nl/artikel/82166-de-winter-van-1979.html | Gewijzigd: 18 november 2010, 20:05 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Prachtig was het, was zelf 8 toen en kan me ook nog herinneren dat we op straat hadden geschaatst. Zucht, good old day's...
niet echt bijzonder maar ook niet verkeerd,ik zag voor noord-nl een ijsdag er bij zitten | Gewijzigd: 18 november 2010, 20:51 uur, door winter=fijnweer
Hoi Jann,
MOS ECMWF geeft voor Nederland vanaf woensdag en met name op donderdag en vrijdag enkele centimers sneeuw voor div MM stations in Nederland met een max. temp van slechts 3 °C en lichte vorst in de nacht.
Ciao Johann
Het belangrijkste op dit moment lijkt mij dat de kou naar Scandinavie, de Baltische Staten, Polen en rusland trekt. Dan kan daarna de Oostzee dichtvriezen, de Noordzee afkoelen en dan komt de echte kou midden of eind december vanzelf onze kant op zolang de straalstroom boven zuid europa blijft.
Elke Decennia heeft wel een koudere periode, midden jaren 90. 2001/2003 was volgens mij ook wat frisser. En ik dacht dat 2008 of 2007 dat inversiewintertje was met die uitsneeuwende mist telkens.
MOS ECMWF geeft voor Nederland vanaf woensdag en met name op donderdag en vrijdag enkele centimers sneeuw voor div MM stations in Nederland met een max. temp van slechts 3 °C en lichte vorst in de nacht.
Ciao Johann
MOS ECMWF zal het toch alleen de neerslag beperken tot in de kustgebieden en in het noorden van het land? Tenminste dat haal ik uit ECMWF, vrijdag voor heel het land. Pssst ik hoop snel over nieuwe data te beschikken, ben beetje jaloers Hoop ook dat je een mooi verhaaltje schrijft op je blog als het zover komt