Van mij mag't ook weer gaan sneeuwen, maar niet zo lang als vorige winter.
is toch Kei gezellig of niet,en dan met de Zachte Gggggggggggg
Herzliche Wilkommen of gewoon Hallo!
en GFS schommelt zeker veel.
vanmorgen nog een gemiddeld temp van zo 3 tot 5 graden
nu zo +10 | Gewijzigd: 18 november 2010, 12:57 uur, door winter=fijnweer
Even een leermomentje wellicht !
Leuke opmerking, helaas gaat de Rusland vlieger niet op....
In Oost Europa gebruikt men vrijwel geen zout, zou zeker geen nut hebben omdat de temperaturen te laag zijn en lange tijd blijven.
Hier gebruikt men zand en split om gladheid te bestrijden.
De gemeenten doen dat, maar daarnaast staan er zo ongeveer in elke straat plastic containers met zand daarin, als er zich een locaal probleem voordoet, dan ieder individu de schep pakken en het oplossen...
Geen duizenden tonnen zout die in de grond en het grondwater terecht komen, maar slechts na de winter hoeft de ophaaldienst het zand en split op te vegen en op te slaan voor het volgende winter seizoen.
Zout gebruik je om sneeuw/ijzel te laten dooien, hier zorgt sneeuw ervoor dat de wegen, vanwege alle gaten, in de winter beter berijdbaar zijn dan in de zomer...
Groeten
Hans.
Leuke opmerking, helaas gaat de Rusland vlieger niet op....
In Oost Europa gebruikt men vrijwel geen zout, zou zeker geen nut hebben omdat de temperaturen te laag zijn en lange tijd blijven.
Hier gebruikt men zand en split om gladheid te bestrijden.
De gemeenten doen dat, maar daarnaast staan er zo ongeveer in elke straat plastic containers met zand daarin, als er zich een locaal probleem voordoet, dan ieder individu de schep pakken en het oplossen...
Geen duizenden tonnen zout die in de grond en het grondwater terecht komen, maar slechts na de winter hoeft de ophaaldienst het zand en split op te vegen en op te slaan voor het volgende winter seizoen.
Zout gebruik je om sneeuw/ijzel te laten dooien, hier zorgt sneeuw ervoor dat de wegen, vanwege alle gaten, in de winter beter berijdbaar zijn dan in de zomer...
Groeten
Hans.
Leuk ! thanks voor je wetenswaardigheidje !
Wat een heerlijke foto. ehmmmm
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Hier is het al een lekker kerst sfeertje !:P
kerstboom is al neegezet en ligt alweer een mooi wit tapijt,!:P
nou hier nog..:P
Teuva Finland
Daar gaat het lekker los
webcam teuva
Map teuva
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Daar gaat het lekker los
webcam teuva
Map teuva
hah heerlijk nom dit zo te zien,,
kam dat maar hier naar toe
Dat kun je ook wel zien afgelopen week.. het zuiden was een soort venetie terwijl hier in 30 uur bijna geen drup viel..
En je mag het geloven of niet de winter zal weer extremen laten zien over korte afstand..
Laat het noorden ussr zijn .. en het zuiden venetie.
als we nu al dat water omzetten in sneeuw en tegelijk met jullie temperaturen verdelen over nederland???
zou dat wat zijn?
ik wil graag een elfsteden winter
dus geen herhaling van 2005,maar 1963
ik wil gewoon ook een X korte mette makken met die verhalen van 'vroeger' en Global 'warming' | Gewijzigd: 18 november 2010, 13:50 uur, door winter=fijnweer
Dit is een grap toch ?
Of baat je een skipiste uit ?
ik wil graag een elfsteden winter
dus geen herhaling van 2005,maar 1963
ja, dan houden we vanaf volgende week de temps max rond 2 tot 4 grade en 's nachts -2 tot -1 graden zodat wel de zee koud word en anders water en midio december dan de echte winter los barst!!
Ik teken er voor
Of baat je een skipiste uit ?
uuh nee geen grap nee haha hier een voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=62mCR74FHN4 in feite is het gewwon een hogedrukreiniger die het water vernevelt en dan valt het als sneeuw op de grond