maar dan het liefst 25 november dan die kou inval,en die word steeds sterker tot ongeveer eind januari.
dan mag het weer gaan opwarmen
maar op de maand precies lijkt me bijna onmogelijk,en februari duurt nog 2 maanden voor uit,voor die tijd is NCEP al lang weer een keer naar de koude kant opgestapt.
Eens, dat fluctueert behoorlijk dus afgaan op 1 kaartje / moment is niet handig. Zoals bovenstaand kaartje al aangeeft wordt het nu juist kouder voor de maand februari. Dat zal vast nog een aantal keren zo gaan...
dan mag het weer gaan opwarmen
Prima scenario ja, herfst hebben we nu weer gehad wat mij betreft. Bladeren zijn er allemaal af, dus nu mag de winter komen.
Misschien is het leuk als je naar wat (meer) kaarten kijkt dan je alleen focust op de KNMI pluim.
De Pluim als tool is fantastisch maar is niet voor niets een pluim. Haar berekeningen zijn op dit moment verdeelt aan beide kanten van de nul lijn wat de pluim eigenlijk op dit moment irrelevant maakt om gebaseerd daarop uitspraken te doen. ( en als je naar de pluim kijkt dan zie je dat de meeste berekeningen boven de nul lijn liggen..)
Het KNMI geeft voor a.s. vrijdag wat regen maar meer niet. Sterker het KNMI verwacht pas na het weekend dat het kouder gaat worden.
Hieronder het plaatje van het KNMI.
( het bespaart je misschien wat teleurstellingen) | Gewijzigd: 18 november 2010, 11:13 uur, door Callie-P
De Pluim als tool is fantastisch maar is niet voor niets een pluim. Haar berekeningen zijn op dit moment verdeelt aan beide kanten van de nul lijn wat de pluim eigenlijk op dit moment irrelevant maakt om gebaseerd daarop uitspraken te doen. ( en als je naar de pluim kijkt dan zie je dat de meeste berekeningen boven de nul lijn liggen..)
Het KNMI geeft voor a.s. vrijdag wat regen maar meer niet. Sterker het KNMI verwacht pas na het weekend dat het kouder gaat worden.
Hieronder het plaatje van het KNMI.
( het bespaart je misschien wat teleurstellingen)
ik bedoelde eigenlijk volgende week vrijdag
De verwachtingen voor volgende week veranderen bijna elk uur laat staan dat ze februari kunnen voorspellen!
Mijn verwachting voor Februari: Het kan vriezen, het kan dooien.
Haha, je kunt er slecht tegen he, tegen die sneeuwmania ook wel de witte gekte genoemd of het lantaarnpaal-staar-syndroom. En het goede nieuws is die gekte duurt hier nog maar tot midden Maart.
ps. De control gaat gaat in de laatste pluim voor Midden-Nederland voor 27 nov tot 2 dec wel helemaal van god los met 6 ijsdagen..
ps. De control gaat gaat in de laatste pluim voor Midden-Nederland voor 27 nov tot 2 dec wel helemaal van god los met 6 ijsdagen..
ik vind het te gek 6 ijsdagen zien op in een pluim
lol ik kan er wel tegen alleen ik vind het zo jammer dat een aantal lezers (die echt niets van het weer afweten) denken dat het gaat sneeuwen omdat het zoveel geroepen wordt op het forum. Maar als we met z'n allen een beetje proberen om naar alle kaarten te kijken dan krijg je een veel realistischere discussie... en die mis ik nu een beetje..
( geloof me.. ik ben denk ik nog meer sneeuwgek dan de meeste van jullie, en zodra ik echte tekenen zie van sneeuw zal je het zeker van mij horen.)
| Gewijzigd: 18 november 2010, 11:38 uur, door Callie-P
( geloof me.. ik ben denk ik nog meer sneeuwgek dan de meeste van jullie, en zodra ik echte tekenen zie van sneeuw zal je het zeker van mij horen.)
ik zeg alleen dat er een mogelijkheid is dat er volgende week vrijdag sneeuw valt,maar door dat de temperatuur op 1500 meter net amper -5 is en de grond temperatuur 2 graden is. valt er niet meer dan troep,dat snachts weer aanvriest en chaos voor senoiren betekent die op weg zijn naar de buurtsuper
Maar er staat boven: CAUTION! CARE SHOULD BE USED WHEN USING THIS MODEL
Kerst is ook nog een beetje te ver weg, dus allemaal maar duimen dat er wel een witte kerst komt
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Maar er staat boven: CAUTION! CARE SHOULD BE USED WHEN USING THIS MODEL
Kerst is ook nog een beetje te ver weg, dus allemaal maar duimen dat er wel een witte kerst komt
maar ik heb wel eens gehoord,dat het bijna onmogelijk is dat rond kerst het echt koud is in nederland
want iets van tijdens mid-winter(kerst ongeveer) draaid de aarde zo dat de luchtstrommen 2 a 3 dagen afwijken van de voorafgaande windrichting van de afgelopen dagen(weken)
maar ik weet niet of het klopt? | Gewijzigd: 18 november 2010, 11:47 uur, door winter=fijnweer
Kerst is ook nog een beetje te ver weg, dus allemaal maar duimen dat er wel een witte kerst komt Het moet sneeuwen tijdens kerst, dan vind ik het pas een echte witte kerst
Oke Jan, ik zit al weer een beetje in de kerst sfeer.
Sinterklaas moet nog komen
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Van mij mag't ook weer gaan sneeuwen, maar niet zo lang als vorige winter.
Hier in het noordwesten van NL zal het ook wel tot winterse neerslag komen maar vast niet zoveel als belgie. | Gewijzigd: 18 november 2010, 12:51 uur, door Frans Wiersema