Een vroege winterinval is leuk, maar ik zou me er niet teveel op vast pinnen, dan is de teleurstelling alleen maar weer groter en dan komt het bashen op de weerinstituten weer.
sneeuw is leuk als het maar niet weer een spelbreker word
Volgend jaar mag er weer veel sneeuw vallen
Tja het was mooi hier in de omgeving vorig jaar.
groetjes van een Zandberger
de zomer was soms warm,maar over het algemeen gewoon normaal
de kou begint nu intevallen in oost-europa,temperaturen zaken nu ook overdag onder nul
het zeewater is kouder dan normaal,we zitten nog eigelijk in een zonneminium(begin van nieuw maximum,maar die is er zwak).
en misschien functioneert de golfstroom niet zo als voor heen(geheel je eigen mening)
Deze hele brei lijkt me perfect voor een heerlijke elfsteden winter
Helemaal mee eens, de kansen lijken groter dan vooraf gaande jaren. oosteuropa is al flink aan het afkoelen. de windrichting is komende tijd geneigd. om de oosthoek op te zoeken.. en van zeewater minder afstraling.. heel logisch.
Alleen moet het nog even gaan uitkomen.. maar schat een vrij ouderwetse winter in op 75%.. met veelal overlast ook mede omdat nederland geen winter meer kent.. en materiaal om te ruimen niet mee is gegaan. daarbij speelt bezuinigheden ook een rol. en verkeers aanbod vanaf voorgaande winters (jaartjes) terug enorm is toegenomen..
Dat zag je vorige winter al. gelijk chaos op de wegen.. zelf heb ik bewust winters meegemaakt vanaf 1972 mocht dit zich herhalen (-20 ed) dan kun je nog wat beleven..
deal or no deal?
Ja mag ook wel
groetjes van een Zandberger
Ja dat was het hier zeker, heb alleen geen plaatjes kunne maken
Hoop het dit jaar wel te doen.
Word weer een nacht opblijven, en de stomme lantaarnpaal in de gaten houden
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Ja, ik geloof ook wel in een goeie winter. Maja....zoals een aantal mensen het hier al zeggen, ''het moet allemaal nog wel uitkomen''
Goeienavond trouwens!
Ja, ik geloof ook wel in een goeie winter. Maja....zoals een aantal mensen het hier al zeggen, ''het moet allemaal nog wel uitkomen''
Goeienavond trouwens!
Navond! Ja die sneeuwmagneten ja, de enige echte was volgens mij het laatst gesignaleerd in Limburg is het niet? Nou vorig jaar heeft Wiggelrode hem heeeeeel lang gehad dus nu maar eens naar het midden van het land!
---
Overigens heeft het hier gisteren en vannacht ietsje gevroren, heerlijk. Het rook zo lekker winters. Lekker even een frisse neus gehaald. Ook de houtkachels brandden weer zo te ruiken... kom maar op met die winter!
Heb er zo'n zin an!
Goeienavond trouwens!
Haha ja idd ! ben bang dat het oosten en zuidoosten de sneeuwmagneet in handen heeft
We zullen het zien wat het allemaal word, ik denk dat het vrij zeker is dat we in november met wat kleine winterse perikelen te maken krijgen. Gezien alle signalen van al het gedierte zie je de kaarten ook aangeven dat de winter eraan komt!
Mijn (on)weer foto's : Foto's
http://www.weercamera.be/wetter3.php
dan moet je effe naar benede scrollen en dan op 0.1 s pro bild
en dan speeld het af en dan zie je mooi hoe eerst rusland aan
de beurt is en dan europa
owja ook effe op schnee klikken staat er naast | Gewijzigd: 17 november 2010, 18:57 uur, door nielslwder
:D
Lijkt wel een 25 november 2005 scenario, deze Weerplaza (tja, ruw GFS...)-verwachting (dik pak sneeuw dat blijft liggen bij 2 graden boven 0), maar dan over een paar dagen verspreidt.
Goeienavond trouwens!
Ik heb de magneet alweer uit de schuur gehaald en aangesloten. Duurt ongeveer een weekje voor hij op gang is gekomen en de boel aan gaat trekken.
maar heb je de nieuwe handleiding al?
je moet de knop dit jaar 3 kwart meer draaien voor extra kou