Dit is ook mooi weer zeg (noorwegen) : http://www.weer.nl/nl/home/weer/wereldweer...47X484/gol.html
Dit is ook mooi weer zeg (noorwegen) : http://www.weer.nl/nl/home/weer/wereldweer...47X484/gol.html
De goede kou zit niet heel ver weg,het is maar 800 km hemelsbreed ongeveer dus
als we hier een week zulke temps hebben,
en het is nog maar november,het lijk me dat het nog kouder daar moet worden
(klein stukje der uit gehaald, )
Nu dan het echt spectaculaire nieuws van vanochtend. Kijk naar bovenstaande kaarten voor nu en volgende week. Zoek de 7 verschillen. We zien 4cm sneeuw in het oosten van Nederland. Laten we dat vasthouden als meest optimistische winterscenario. Zeker 80% kans dat er uiteindelijk bij ons geen sneeuw blijft liggen. De Ardennen en het Suaerland zullen echter wit worden. Zoals we hieronder ook zullen zien, zit in de laatste GFS berekeningen de meeste sneeuwval in Rusland, wat jammer is voor de kans op meer sneeuw in Noorwegen en de Alpen, maar goed voor de geleidelijke opbouw van de mogelijk strenge winter.
Dit is iedere dag wel ff leuk om te lezen,,:P | Gewijzigd: 17 november 2010, 09:28 uur, door tdv
Het leuke van dit kaartje is hoe enorm afhankelijk wij zijn van een kleine verschuiving in de Drukgebieden.
Je ziet op de Noordzee net voor de kust 10 graden+ en net over de Duitse grens 0 graden en lager..
Het leuke van dit kaartje is hoe enorm afhankelijk wij zijn van een kleine verschuiving in de Drukgebieden.
Je ziet op de Noordzee net voor de kust 10 graden+ en net over de Duitse grens 0 graden en lager..
Dit is volgens mij een klassiek geval van een nederlandse frontlinie tussen vrij zacht en vrij koud
vorig jaar won de kou,maar in 2007/2008 weet ik nog wel dat de kou bleef stekken net bij de duiste grens en die zachte lucht het won
Altijd zeer sterk overdreven en opgeblazen, als je een normaal bericht wilt lezen raadt ik je deze site aan: http://alpenweer.blogspot.com/
nee sorry,maar viel me op dat hij uit vianen kwam,sorry voor het ongemak
Hah, Okee Jan !
soort telegraaf van het alpen weer dus...
vorig jaar won de kou,maar in 2007/2008 weet ik nog wel dat de kou bleef stekken net bij de duiste grens en die zachte lucht het won
Ben benieuwd. Ik zit in ieder geval dan goed
Valt best mee hoor Jan, Hajo is altijd erg optimistisch, maar als de kaarten aangeven dat er 4cm sneeuw gaat vallen en Hajo er bij vermeld dat er 80% kans is dat dit niet blijft liggen, valt het sensatiegehalte best mee.
Over het algemeen genomen zit hij vrij vaak goed, net als jij en sommige anderen die niet net als het KNMI rekening moeten houden met het effect dat een voorspelling heeft op het gedrag van mensen, maar wel voldoende kennis in huis hebben om de kaarten op de juiste manier te interpreteren.
als je denkt dat het weer het meest veranderlijk is dan heb je het mis
De heer Putto,heeft vandaag al 3 verschillende uitspraken over de misschien 'koude' laatse decade van november
eerst:Grote Sneeuw Kans,vorst (-6,-7)
Tweede:verstoorder op de loer
Derde: Laagdrukgebied gooit roet in het eten
Als je dat weervoorspellen noemt,zo kan ik het ook
en eind van de maand,begin december komt hij met een evaluatie van de voorspelling op november
en de conclusie is de Weerprimeur man is tegek want hij heeft 'alles' goed voorspelt | Gewijzigd: 17 november 2010, 11:34 uur, door winter=fijnweer
ECMWF geeft toch nog een paar mooi half herfst winter dagen op,misschien stelt het nog wel bij
Ja, dat is wel opvallend. Echter zie je in die grafiek alleen de GFS-hoofdrun. Je weet dus niet of de rest van de GFS-pluim het hoofd wél koel weet te houden.
Ik zie trouwens bij de laatste kaarten van GFS en ECMWF (17.11.2010 00UTC) de kou na enkele dagen weer verdreven worden door een depressie vanaf de oceaan.
heeft iemand een grafiek of cijfers van het afgelopen jaar en dan de NAO index?
Alvast bedankt
Heb er wel een van 1950 tot nu
volgende week word een spannend weekje
En nu maar flink duimen dat de winter doorzet
Edit: sorry dubbel post laatste twee kaartjes zijn overbodig | Gewijzigd: 17 november 2010, 13:44 uur, door Musselkanaalder
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait