Dinsdag 9/11 : 5.5 L/m²
Woensdag 10/11: 9.7 L/m²
Donderdag 11/11: 12.3 L/m²
Vrijdag 12/11: 17.2 L/m²
Vandaag( en dus voorlopig) : 35.8 L/m²
Voorlopige neerslaghoeveelheid vandaag: 42.0 L/m², en het is weer terug harder beginnen regenen!!
Laat maar komen, wil hier ook wel eens de hele stad blank zien staan. Mooi om foto's te maken. ( woon toch 3 hoog )
Op diverse plaatsen in het zuiden van het land regent het flink. Het gebied met regen, breidt zich in de loop van de avond langzaam noordwaarts uit, maar het noorden blijft nog tot rond middernacht droog.
Daarna in het hele land regen, en ook morgen is het bewolkt en regenachtig. Bij een meest matige wind uit Z tot ZW blijft het zacht, vannacht 7 tot 11, morgen 10 tot 15 graden. Morgenavond trekt de regen weg. De wind wordt dan W en even hard aan zee.
De hevige regenval zorgt ook voor problemen in de provincie Antwerpen. Onder meer de dorpskern van Koningshooikt, deelgemeente van Lier, staat blank. "In bepaalde straten is het kritische punt bereikt", bevestigt de brandweerwoordvoerder. Verschillende straten in Koningshooikt zijn afgesloten voor het verkeer
Voila nu weten jullie hoe het er hier voor staat.
Bij die luchtfoto's moest ik toch wel even zitten hoor. Zo erg heb ik het nog nooit gezien in eigen land. Mensen. Sterkte daar.
Hier nog steeds wat lichte regen. De kust zal aan alles ontsnappen zoals het nu lijkt.
Op L1 stond een foto waarvan ik dacht dat een beekje was die onder een weg door ging, totdat ik er een weg in zag verdwijnen Was bij meerssen ergens.
Plaatje is van L1.
Kijk net op het knmi, die hadden voor morgenavond hier een windwaarschuwing, maar die is nu weggehaald.
Krijgen we nog een storm hier morgen????
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Kijk net op het knmi, die hadden voor morgenavond hier een windwaarschuwing, maar die is nu weggehaald.
Krijgen we nog een storm hier morgen????
Nee, het blijft bij 7-8 bft in de kustregio's.
Ze maken het wel heel spectaculair, 60 CENTIMETER water
En: ''De verwachting is dat de komende twaalf uur nog tien tot vijftien centimeter regen valt''
inderdaad ja... hier in het Zeeuwsvlaamse Sluis heeft het bij momenten wel geregend, maar geen grote hoeveelheden, ongeveer 2-3 mm... de grens is erg scherp zo te zien, 60 km naar het zuidoosten zitten ze al in de ellende...