Lol, haha! Nou hier dus wel, voor en achter. Stereo-blowen! Ach ik begrijp het wel, er ligt me toch een berg bladeren!
Nou wel degelijk hoor:
"NOTE: The forecasts now also address the threat of excessive convective precipitation!"
Volgens mij was het voor vandaag vrij goed voorspeld en valt dit neerslag gebied hier niet onder. Dit verklaart waarom er geen esto waarschuwing is maar wel een van meteoalarm.
Please note that forecasts produced by ESTOFEX are not warnings of imminent severe weather. Your national meteorological service carries the responsibility to warn you for severe weather. These warnings can be found on meteoalarm.eu
Ik dacht dat een kanaalrat meer een kleine stormdepressie was, die onverwacht snel sterker wordt.
Wat betreft de neerslag lijken we wel in de prijzen te gaan vallen, met name België. Zoals de verwachting van GFS nu is, krijgt België te maken met aanzienlijk veel neerslag. Het model berekend momenteel een geaccumuleerde neerslag van 105mm (vanaf nu tot en met dinsdag). Ook extreem te noemen is de hoeveelheid die er de komende week gaat vallen in het noordwesten van Frankrijk, daar wordt ongeveer 126mm berekend. De neerslag totalen moeten we niet te letterlijk gaan nemen zoals er op de kaarten staan aangegeven, lokaal kan het nog wel eens veel meer gaan worden. Kortom een lekker weekend voor de sinterklaas.
Plotselinge depressie vanuit het oostelijk deel van de Atlantische Oceaan, die ongeveer eens per jaar langs onze kust trekt, meestal in juli of augustus. Kondigt zich aan door een zeer snel dalende barometer.
Mijn man moet rond zeven uur s'avonds van rotterdam naar middelburg rijden met de auto, zal hij er dan veel last van ondervinden?
Hoe laat zal die ongeveer op gaan steken?
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Maar we krijgen dus met een kanaalrat te maken?? Kan dat nog gevolgen hebben voor de rest van komende week?
Nee... Zie quote Jan