Hoe zit het met dat L-gebied bij schotland en die stroming die van Engeland komt, als je naar de animati kijkt: http://www.sat24.com/image.ashx?country=eu...rnd=20101042220 kom die snel samen,.. wordt dat het stormachtige weertje?
grtz
De temperatuur is nu nog vrij laag met 4-7 C, maar loopt komende avond en nacht op naar 9-10 C.
Vrijdag.
Eerst nog buien, later enige tijd droger, maar aan het einde van de middag vanuit het zuidwesten opnieuw -intensieve- regen. De W wind is eerst nog, vooral in het noorden, storm(achtig), maar neemt in de loop van de dag af naar 3-6 Bft.
De maxima tussen 10-13 C (noord/zuid).
Ronald de Wildt
Hoe zit het met dat L-gebied bij schotland en die stroming die van Engeland komt, als je naar de animati kijkt: http://www.sat24.com/image.ashx?country=eu...rnd=20101042220 kom die snel samen,.. wordt dat het stormachtige weertje?
grtz
Ja dat klopt, zie ook het plaatje van windstoten hierboven
De temperatuur is nu nog vrij laag met 4-7 C, maar loopt komende avond en nacht op naar 9-10 C.
Vrijdag.
Eerst nog buien, later enige tijd droger, maar aan het einde van de middag vanuit het zuidwesten opnieuw -intensieve- regen. De W wind is eerst nog, vooral in het noorden, storm(achtig), maar neemt in de loop van de dag af naar 3-6 Bft.
De maxima tussen 10-13 C (noord/zuid).
Ronald de Wildt
Dit soort berichten zijn dus leuk om te horen
ja maar met plaatjes lezen ben ik nog niet zo goed,.. maar bedankt voor je antw.
Idd, duik zo lekker mn bedje in! Even slapen voor de shit losbarst. Ben benieuwd! Hemelsbreed gezien is Groningen toch praktisch (Wadden)kustgebied
want de eerstvolgende buien liggen toch een behoorlijk eind naar het westen en die zullen de nacht niet in nederland komen binnendrijven...
iemand uitleg?? (A)
Tycoon, kan je me uitleggen hoe dat kaartje precies in elkaar zit? Ik begrijp de getallen, maar ik dacht altijd (Newbie, dus xcuses als er een domme opmerking komt ) dat Windkracht 10 - 11 (Beaufort) toch echt zo'n beetje max. is?
Als ik de kleuren mag geloven, krijgen we windkracht 11 - 12 of zie ik dat verkeerd?
Als ik de kleuren mag geloven, krijgen we windkracht 11 - 12 of zie ik dat verkeerd?
Domme vragen zijn er niet, dit zijn windstoten die voor kunnen gaan komen. De tabel die je ziet moet je eigenlijk niets van aantrekken. Dit kaartje is echt alleen maar puur windstoten
want de eerstvolgende buien liggen toch een behoorlijk eind naar het westen en die zullen de nacht niet in nederland komen binnendrijven...
iemand uitleg?? (A)
De buien liggen op ongeveer 392 kilometer van ons vandaan, gezien er een aardige straalstroom staat (300 km.u) zal het zo hier zijn