Ben benieuwd...
Laten we het gemiddelde nemen, het westen en midden van het land
Inderdaad
Hier in Heusden (Oost-Vlaanderen) is de wind nog steeds matig van kracht. Er worden toch wel pieken op dit moment gemeten van een 5 tot 6 Bft. Nog steeds lichte regen.
en natuurlijk als die buienlijn hier boven is zo ben ik buiten aan het trainen !!
Wat mij ook opvalt is dat als je binnen zit, de storm erger lijkt dan wanneer je buiten bent ivm het geluid van de wind | Gewijzigd: 11 november 2010, 17:49 uur, door TheChaser1976
Enneh... ik kom wel even bij je dweilen morgen dan...
Het is hier nu wel bar slecht weer, Z 8 Bft, Brandaris zit voordurend rond de 100 km/u, golfhoogte nu 4.20 m, zicht minder dan 3 km door al het stuifwater.
Wat mij ook opvalt is dat als je binnen zit, de storm erger lijkt dan wanneer je buiten bent ivm het geluid van de wind
De storm is er al, maar heeft nog niet zijn voorziene hoogste kracht bereikt. Deze zal toenemen op de late avond en nacht. Inderdaad de wind circuleerd doorheen je huis, hier krijg ik ook sissende en andere geluiden te horen. | Gewijzigd: 11 november 2010, 17:52 uur, door Pringelz
Bedankt voor je antwoord!
De luchtdruk wel sterk gedaald, nu tegen de 960.
Temp 10 graden en luchtvochtigheid(is niet zo verwonderlijk) 92%.
Ben benieuwd of de wind vanacht nog echt serieus gaat worden hier.
Regen kletterd nu by the way wel tegen de achterramen (op het zuidwesten, en wij zijn het eerste huis van de bebouwing).
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Edit
En zo snel als het kwam houdt het ook weer op | Gewijzigd: 11 november 2010, 18:11 uur, door Chase-Stormer
Onweer dagen 2012: 1 !
Op de buienlijn die nu, 17:45 MET, vlak voor de Nederlandse kust ligt, is een aantal actieve afzondelijke cellen te zien waarin een paar afzondelijke elementen eerder W-O dan ZW-NO trekken.
Gezien het feit dat de windschering extreem sterk is in de onderste kilometer, de heliciteit zeer hoog (600-1000 m2/s2) de wolken basis zeer laag, is er een grote kans dat die daadwerkelijk roterende cellen zijn met een kans op tornado's.
Jammer dat er geen Doppler-radar gegevens beschikbaar zijn.
Ik denk dat er een redelijke kans is dat het westen van Nederland een paar tornado's gaat meemaken. De cellen die nu het meest actief zijn, lijken tussen 18:15 en 19:00 in Zuid-Holland aan land te gaan.
Pieter Groenemeijer
ESTOFEX