(Om nog meer ongelukken te voorkomen !!)
En we hebben beeld...(niet spectaculair)
http://www.checkcams.com/holland/strandcam...oek_van_holland
Volgens de woordvoerster heeft het kapseizen te maken met de slechte weersomstandigheden. Hulpverleningsorganisaties zijn massaal uitgerukt naar de haven.
(Om nog meer ongelukken te voorkomen !!)
Nog twee personen vermist. Sleepboot wordt naar ondiep water gesleept. Brandweerduikers gaan te water om het gebied te doorzoeken. De RPA 16 (Rotterdam Port Authority) is On Scene Commander en is samen met de reddingsboten Janine Parqui en George Dijkstra ook aanwezig. Over twintig minuten arriveert een kustwachtvliegtuig en over een goed halfuur een helikopter. Het is echter te hopen dat de personen voor die tijd boven zijn, want anders zijn de overlevingskansen niet erg groot meer.........
Inderdaad, doordat het KNMI de situatie nu een beetje 'downplayt' heb ik het idee dat mensen de toch erg harde wind(stoten) onderschatten. Ik ben iemand die liever heeft dat de situatie overdreven wordt, maar er uiteindelijk geen gewonden vallen dan dat er luchtig over gedaan wordt en dit soort incidenten ontstaan
Ja zoiets bedoelde ik ook. Hopsa rukwind tegen je sleurhut en zo de dijk af.
Heb ik een keer mogen meemaken, zat ik op de dijk en 2 auto's voor ons ging er een sleurhut nogal zwieberen en zwaaien en toen was het gebeurd met het ding.
Hebben de mensen al gezien wat voor een hevige bui aan de kust hangt
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Hebben de mensen al gezien wat voor een hevige bui aan de kust hangt
Dat is inderdaad een pittig buitje op de Noordzee pfoe
Daar zitten volgens mij de hevigste windvlagen in
Oeh... spannend, zouden we deze keer de 100 weer eens halen?
Even de bui afwachten.
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Hier gaat het ook elk uur harder waaien volgens mij!
Ik lees sommigen over minder wind. Nou hier niet