op de radar zie je geen bomen omwaaien
en het scheelt mij weer turen naar mn p2000
Wat is het nut van het plaatsen van dergelijke meldingen? Bij een beetje wind zijn er al tientallen meldingen, laat staan als het echt gaat stormen...dan kan je het forum beter het 'p2000-forum' gaan noemen. Bovendien kan iedereen via de talloze P2000-sites zelf kijken welke meldingen er zijn.
Het wordt m.i. wat anders als je zelf ook daadwerkelijke informatie over een melding hebt en/of zelf mee bent geweest bij een uitruk of bent wezen kijken!
Het ‘Sint Martijnweer’ wordt bepaald door een diepe Atlantische depressie. De druk in de kern van het naar Schotland koersende stormlaag is gezakt naar 947 hPa. Op de nadering van de frontale aanhang van het lagedrukgebied neemt is het inmiddels gaan regenen. De regen kan vanmiddag enige tijd intensief zijn en krijgt later een buiig karakter. Vanavond klaart het van het westen uit op. De temperatuur komt vanmiddag uit op 7 graden: vanavond stijgt het kwik enkele graden. De meeste aandacht gaat echter uit naar de zuidenwind. Boven land komt een krachtige tot harde, langs de kust en op het IJsselmeer zuiderstorm (windkracht 9). Verder een grote kans op zware windstoten van rond 75 km/uur in het binnenland tot tegen de 100 in de kustgebieden. Vanavond ruimt de wind naar west tot zuidwest en neemt tijdelijk af.
Vrijdag steekt het stormlaag de noordelijke Noordzee over richting Denemarken. Niet in de laatste plaats vanwege een ‘ingedraaide occlusie’ trekt de westenwind in nacht en ochtend opnieuw aan. In vooral het noordelijk kustgebied moet met westerstorm rekening worden gehouden. Verder rukwinden tot boven 100 km/uur. In de overige kustgebieden en op het IJsselmeer is de westenwind hard tot stormachtig. Vrijdagmiddag neemt de wind af. Verder in de nacht en ochtend enkele buien maar ook opklaringen. De maximumtemperatuur loopt uiteen tussen 11 en 14 graden.
@jan visser
Even afwachten als de wind gaat krimpen van ZW naar West zal eerst luwen en vervolgens weer aantrekken..
Windkracht 8/9?
Ja ik ben sinds tijden weer terug op dit forum.
volgens mij zeggen ze al drie dagen dat het vooral in de nacht tekeer zal gaan.
het is nog niet eens 16.00 uur.......