Vandaag komt er in de ochtend nog een enkele opklaring voor. In de loop van de ochtend neemt echter de bewolking snel toe vanuit het westen gevolgd door regenval. Er kunnen behoorlijke hoeveelheden gaan vallen de komende 48 uur ’20 tot 45 mm’. De temperaturen lopen in de ochtend al op tot 6 graden. In de middag gaan de temperaturen verder oplopen tot een lokale 9 graden. De wind komt eerst vanuit het zuiden tot zuidwesten, maar draait later naar een noordwestelijke richting. De kracht van de wind is vandaag even een belangrijk punt om in de gaten te houden. De windstoten kunnen vandaag op gaan lopen tot 95/100 km/h. De kracht van de wind zal in de ochtend nog matig tot vrij krachtig zijn met een 4 tot 5 bft, maar in de loop van de dag neemt die in de kustprovincies toe tot 8 bft. In de nacht naar vrijdag gaat de storm zijn hoogtepunt bereiken met in het noordwesten en westen pieken van windstoten tot 120 km/h of hoger. Er komt rond de noordelijke wadden een 9 bft te staan, en in de kustprovincies een 7/8 bft. Tegen Vrijdagochtend neemt de wind in het westen tijdelijk toe tot een 9 bft. Houd u de waarschuwingen in de gaten op deze website! Let u er vooral op dat u i.v.m. de natte grond geen auto’s onder bomen plaatst in de westelijke provincies i.v.m. afbrekende takken en/of omvallende bomen. Zaterdag verloopt de intocht van Sinterklaas ook stormachtig met een 6/7 bft in de westelijke provincies. In het binnenland komen er lokaal nog windstoten voor tot 90 km/h. De temperaturen liggen zaterdag rond de 9 graden. De dagen daarna lijkt het langzaam af te gaan koelen met mogelijk een 1e winterse prik in zicht.
BRON: RBMeteo Service Benelux
www.rbmeteo.nl
code oranje = Er wordt heel veel wind verwacht met rukwinden die nog hoger liggen. Dit zijn uitzonderlijk hoge windsnelheden en rukwinden, vooral boven land. Zulke wind en rukwinden hebben het effect dat het zeer moeilijk wordt om zich tegen de wind in op straat te bewegen, de bomen dan helemaal in beweging zijn, dat grote bomen kunnen omwaaien, takken kunnen afbreken en er grote schade kan aangebracht worden aan woningen. Let dus goed op.
Wind : Geldig van donderdag 11 november 2010 12u tot vrijdag 12 november 2010 7u : Een diepe depressie trekt ten noorden van ons land en zorgt voor een krachtig windveld over ons land met tijdelijk deze namiddag een gemiddelde wind van 6 tot 7 bft en rukwinden rond 90 km/h, zeer lokaal nog iets meer. In de avond wordt het tijdelijk iets rustiger. Vannacht neemt de wind aan zee toe tot stormachtig, windkracht 8. In het binnenland is de wind dan meestal vrij krachtig tot krachtig. Rukwinden kunnen nog voorkomen tot 100 km/h in het noordwesten van het land, tot 80 àlokaal eventueel 90 km/h elders. Bij eventuele (onweerachtige) buien kunnen de windstoten zeer lokaal nog hoger zijn met een verhoogde kans op schade. In de loop van vrijdag overdag neemt de wind af maar blijft nog steeds goed voelbaar.
Regen : Geldig van vrijdag 12 november 2010 13u tot zaterdag 13 november 2010 8u : Een actieve golvende storing zal over ons land slepen van vrijdagnamiddag tot zondagvoormiddag en zal verspreid over het land voor veel regen zorgen, met richtwaarden tijdens deze periode lokaal in de orde van 25-35 l/m² en regionaal mogelijk iets meer. Gezien de reeds verzadigde bodem kan dit lokaal tot wateroverlast leiden.
Bron: KMI
Onweersdagen: 0
http://www.zeezicht.nl/webcam
(volgens mij is die toch juist HEET !)
Zat nog 1 kleine kat buiten, is nu binnen, met stekeltjeshaar.
Het wordt er hier niet beter op, ga toch maar boodschappen doen.
Want het wordt natuurlijk alleen maar erger !
plaatje
bij windkracht 6/7 code oranje afgeven vind ik wat overdreven hoor
(maar ik ben ook een zeeuw, die zijn wel wat wind gewend ) | Gewijzigd: 11 november 2010, 12:52 uur, door jeffreydekam
http://www.zeezicht.nl/webcam
Mooi plaatje idd.. jammer dat hij nogal traag update.. of ligt dat aan mij?
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Zo, ik heb nu mn boodschapjes ook allemaal binnen.
Weer begint wel slechter te worden (Den Helder). Toen Ik de deur uit ging begon het net een beetje te miezeren.
Nu regent het al meer en de wind laat ook al behoorlijk van zich voelen, kwam met een doorweekt pak weer thuis want op de terugweg begon het echt vies te regenen brrrrrrr, nu tijd voor mn sloffen en een warme bak koffie !
Onweer dagen 2012: 1 !
(maar ik ben ook een zeeuw, die zijn wel wat wind gewend )
Denk dat het meer gaat om het gevaar voor eventuele bomen die kunnen omwaaien etc. En natuurlijk de drassigheid van de grond.
Er is de laatste dagen al behoorlijk wat regen gevallen en er komt nog veel meer aan.
Ben juist wat gaan veranderen aan mijn waterreservoir. Het staat al bom vol water en het heeft geen zin om nog meer water op te vangen. Dus het mag nu gewoon recht de beek in lopen.