De nieuwe voorspellingen zijn inderdaad weer naar boven bijgesteld! Wat ik vooral bijzonder vind is de lange tijd waarover de harde winden waaien. Meestal is het een paar uur blazen, maar deze keer is het met maar een klein dipje 24 uur lang gaan met die banaan!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
http://www.sat24.com/image.ashx?country=eu...rnd=20101041215
toch heb ik ergens gelezen dat de kerndruk nog lager zou zijn...
kan dat nog gebeuren of wordt het niet lager?
Marcel
http://members.home.nl/tianwa/noni/journaal/webcamkaart.html
Onstuimig
De bewolking neemt snel toe en aan het einde van de ochtend gaat het van het westen uit enige tijd flink regenen. Later krijgt de neerslag een meer buiig karakter. De temperatuur ligt vanmiddag rond de 7 graden, maar loopt vanavond op naar een graad of 10. De wind wordt zuidelijk en trekt fors aan. Landinwaarts wordt de wind krachtig tot hard, langs de kust en op het IJsselmeer stormachtig, kracht 8, boven zee neemt de wind toe tot stormkracht, windkracht 9. Verder komen er in de middag en avond zware windstoten voor van 75 km/u landinwaarts tot 95 km/u in de kustgebieden. In de loop van de avond klaart het van het westen uit op, draait de wind naar een meer westelijke richting en neemt tijdelijk in kracht af.
Komende nacht is het wisselend bewolkt en neemt de kans op een bui toe, in het noordelijk kustgebied met kans op onweer. Het blijft erg onstuimig, de westelijke wind wordt boven land (vrij)krachtig, in de kustprovincies hard tot stormachtig met vooral in het noordelijk kustgebied kans op storm, kracht 9, daar zijn ook zeer zware windstoten mogelijk van ruim 100 km/uur. De minimumtemperatuur ligt tussen 11 graden aan de kust en 7 in het oosten.
Morgen overdag komen vooral in de ochtend nog enkele buien voor. In de middag en avond neemt de bewolking van het zuidwesten uit toe en gaat het regenen. De wind blijft in eerste instantie flink doorstaan en gaat pas in de middag in kracht afnemen. De middagtemperatuur ligt rond 12 graden
Bron KNMI.