Hier waait het al behoorlijk af en toe, verder grijs en 'afwachtend weer'. Ben benieuwd hoe Carmen ons gaat behandelen vandaag. Please be Gentle with us. Zo eerst maar even de boodschappen doen, komt een enorm regengebied aan. Fijn om een 'dagje vrij' te hebben als het 'los gaat' maar dan moet je er niet meer uit hoeven!
Ja . Boodschappen doen. Wij moesten deze gisteren doen want vandaag is het feestdag. En dan nog : het regent hier al flink door. . wind trekt aan. KMI verwacht aan Belgische kust rukwinden tot 100-110 km/uur
Thanx. Morgen ook dus ik kan vannacht (wanneer de storm volgens het KMI zijn hoogtepunt in Belgie haalt) rustig opblijven en morgen ook genieten van de vele wind die verwacht word. De storm heeft goede datum gekozen
Het KNMI ziet vooralsnog geen reden voor een weeralarm. ''Dit is niet uitzonderlijk. Het is herfst'', aldus de zegsvrouw. De oorzaak van de storm ligt in een depressie die van IJsland richting Schotland trekt.
Mijn ervaring is dat als het KNMI geen weeralarm afgeeft dat je de schuilkelders op kan zoeken. Geven ze wel een weeralarm af dan gebeurt er niks. Dus lekker zo laten
Haha daar heb je wel een punt ja... Vooral geen weeralarm graag!!
kan je de link eens plaatsen aub?
Ok dan, nou dat klinkt goed!
http://www.scheveningenlive.nl/beach1.html
http://www.scheveningenlive.nl/beach1.html
lijkt me toch best koud ondanks de wetsuit om nu in het water op je piepschuime plankje te wachten op de golven.
WIND:
Er zijn twee aandachtspunten. 1. De wind(stoten) op frontpassage. 2. De wind(stoten) als het laag noord langs trekt op vrijdagnacht/ochtend, icm de ingedraaide occl.
1) Tot frontpassage is de wind aflandig, dan is de meeste gradiënt aanwezig, dus stormkracht zal waarschijnlijk alleen bereikt worden buitengaats. De opbouw is dan (afgezien van de onderste 2000 vt) sterk stabiel met zware windstoten (40-50 kn). Op frontpassage zou het wat meer kunnen uitwisselen mede door de dry intrusion die er overheen loopt en triggering van convectie vanaf de mid-levels door de L.U. van de jet. Dit zal nauwlettend genowcast moeten worden. PEPS geeft boven land een kans van ongeveer 30 % kans op zeer zware windstoten (>56 kn). Vlak aan de kust ligt de kans op windstoten boven 66 kn (120 km/u) tevens rond 30%. (WA criteria)
2)De luchtmassa is inmiddels diep onstabiel, maar de wind op hoogte is minder sterk dan op frontpassage. De uitwisseling kan echter beter plaatsvinden. We zien dan ook voor deze periode vooral voor het noordelijk kustgebied een aannemelijke kans op zeer zware windstoten, de kans boven land ligt rond 40%, dit zal dan gebeuren tijdens buien.
En ja ik ben 'nieuw' hier, volg de site al een tijdje maar kon het vandaag niet laten om op het Reg. knopje te duwen
Hier in Den Helder is het nog redelijk rustig, wel grijs en af en toe een woei, net even de tuin door gespit op zoek naar spul wat de lucht in kan gaan
Onweer dagen 2012: 1 !
Valt wel mee hoor. Als je maar een goed wetsuit of drysuit hebt dan heb je er niet zoveel last van.
Deze golven zou het mij alleen de moeite niet waard zijn...
Webcam Scheveningen wordt morgenochtend en morgenmiddag pas interessant. Dan wordt het vol westenwind met waarschijnlijk wel wat verhoging. Nu ziet het er nog mietjesachtig uit. Die van Vlieland zie je al wel goed aan dat het hier al een beetje begint te blazen... waar hebben ze dat ding aan vast zitten!?
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!