Hier in Arnhem (nog) alles rustig...
Laat de hele bedoeling maar komen en laat ze wat sparen voor morgen.. morgen ga ik richting de wadden!
have fun iedereen! en pas op voor rondvliegend puin
Dit is de meerdaagse verwachting volgens site van meteo zeeland:
http://www.omroepzeeland.nl/modules/weerka..._meerdaagse.png | Gewijzigd: 11 november 2010, 08:48 uur, door astritos
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Zo maar de tuin windproof maken.
Net alles binnen gehaald wat maar de lucht in kan gaan, ik ben er klaar voor!
Haha!!
Dit is de meerdaagse verwachting volgens site van meteo zeeland:
Gheghe.....20 graden. Wel een lekker temperatuurtje toch? | Gewijzigd: 11 november 2010, 08:49 uur, door H. Kootstra
Donderdag 11 november 2010
''Wat de wind betreft hou ik dezelfde waarden, met een mogelijke 110 km/h aan zee in de avond en eerste deel van de nacht.
De kans op windstoten van convectieve aard is een ander verhaal. Meer en meer lijkt de kans reëel dat er zich een smalle neerslagstrook ontstaat op het koufront. Een koufront dat overigens best kan worden aangeduid als SPLIT FRONT, aangezien de sterke jet haaks op het frontaal systeem staat. De RGB Airmass beelden geven dit actueel reeds goed weer bij Ierland en de Pot. VA kaarten geven hoge PVA waarden over NL en N van BE in de late namiddag en avond. Het is m.a.w niet uitgesloten dat het grond-koufront in een pot.onstabiele configuratie actief is. Gezien de zeer hoge shear waarden nabij het front (tot 30 m/s voor het front uit) en de uitgang van de zeer krachtige jetstreak (tot bijna 80 m/s op 300 hPa) is de ontwikkeling van een zgn "narrow cold frontal rainband" aanwezig.
Typisch voor deze soms haarfijne regenbanden is de goede uitwisseling van wind met de hoogte en interne vortices waardoor lokaal extra wind wordt gegenereerd. Als het tot zo'n front komt is zeer lokaal schade mogelijk welke overeenkomt met hogere waarden dan de verwachtte 100 km/h. Vooral noord van de jetstreak en in de onstabiele luchtmassa is onweer tevens mogelijk. Hoe meer noordwaarts hoe groter die kans en gezien de wind op EQL level nog vlot 60-65 kts haalt kunnen bij deze onweersbuien felle windgusts voorkomen tot 100-110 km/h (dit vooral in N-deel van NL). Low-topped supercells zijn tevens mogelijk in deze configuratie goed en wel achter het frontaal systeem.
Er zijn indicaties dat ook over BE dynamische windschade mogelijk is want de STP/SCP waarden lopen erg hoog op. Dit echter ten gevolge deze zeer hoge (SR)shear. Als de berekende onstabiliteit uitkomt (Onstabiel tot zo'n 3-4 km en verzadigd profiel), dan moeten we ook over BE rekening houden met deze fenomenen.''
Bron: Severe Weather Outlook Benelux | Gewijzigd: 11 november 2010, 09:21 uur, door H. Kootstra
Vergeleken met KNMI voorspelt GFS wel nog steeds meer wind en als ik nu de metingen met de voorspellingen vergelijk zit GFS exact goed en KNMI eronder. Met als verschil dat het KNMI voor regio NW is en GFS voor de coordinaten van Terschelling is berekend.
Weet iemand of dit ook met het model van het KNMI kan? Zulke precieze voorspelling voor een plek? En waar dan? Dan kunnen we pas goed vergelijken!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, donderdag 11 november 2010, 7:54 uur Tussen de 977 en de 989 hPa in (zie afbeelding)
Dank je. Dat is laag, ik denk dat het water er voor het eerst aan de bovenkant weer uitkomt
Dan had t 2 dagen geleden ook hoog gestaan, want toen hadden we (ook) 978 hpa