groot deel van het land windkracht 12
een beetje erg overdreven denk ik
oja de bron is:http://www.weerfotos.be/BOV/images/Wind.jpg
edit: de juiste site is http://www.weerfotos.be/BOV/ | Gewijzigd: 10 november 2010, 23:07 uur, door Mr.Jo
een beetje erg overdreven denk ik
Ik denk dat ze windstoten bedoelen met dat kaartje, maar meer als 120 zal inderdaad wel wat veel zijn.
Windstoten voor mijn regio zouden nog kunnen kloppen tot 100 km/u. | Gewijzigd: 10 november 2010, 23:07 uur, door WimBaens
Wordt het een dag met veel wind of wordt het echt storm die je 1x in de 2-3 jaar meemaakt?
Hoe zwaar wordt het nou eigenlijk?
Leg jij mij eens uit wat de straalstroom ermee te maken heeft, en dan niet iets van Jan kopieren, meelullen doen we hier teveel excuses voor taalgebruik.
Dat weerbericht kan ik deze keer ook wel schrijven: het wordt GEEN weer om te zeilen!
Nee, 10 Bft zie ik ook nergens staan. Zou ook redelijk zeldzaam zijn. Snap ook niet hoe mensen hieraan zouden kunnen komen. Er is geen model wat het daarover heeft.
Maar een windstoot van 110km/h is ook genoeg om je van je sokken te blazen... Ik heb wel eens iemand om een lantaarnpaal zien hangen omdat ze anders de haven in geblazen werd. 110 km/h is meer dan genoeg om flink lol te hebben. Harder hoeft echt niet!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Wat zou je denken van de snelheid waarmee dat zaakje gaat overtrekken, is ie binnen 3 uurtjes overgetrokken, of blijft het 1 of 2 dagen hangen, dan hebben we het over de invloeden van de straalstroom. En dan hebben we het nog niet eens over drukverschillen.... | Gewijzigd: 10 november 2010, 23:53 uur, door Rutte31
Normaal gesproken ontspringen we hier de dans wat een storm betreft.
Niet dat ik er moeite mee heb hoor De schutting staat goed vast...
Echt een paar interessante dagen in het vooruitzicht, voor iedereen denk ik dan wel!
Hou oud is dat kaartje? Wie weet gaat het qua wind idd meevallen.
Ik zat zojuist weer bij de Duitsers te kijken. Die hebben het dan ook over de windsnelheden, maar schrijven vooral uitvoerig over de te verwachte neerslag met name op zaterdag....
Edit, ik zag dat je je bericht had aangepast
| Gewijzigd: 11 november 2010, 00:28 uur, door Rutte31
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21