Ja, een èchte storm wordt het toch niet: de kern van het lagedrukgebied vult te snel op. Een èchte storm zien we meestal pas een dag of twee van tevoren verschijnen in de modeluitvoer (op 18 januari 2007 na, die zag je al een week van tevoren aankomen, maar die storm werd dan ook niet veroorzaakt door een zogenoemde 'randstoring').
Nee, maar ik bedoel zei komen als enige in Nederland met 10 Bft vlak voor de kust.
En het weekend. ik citeer
"veel, HEEL veel regen, komen enorme hoeveelheden omlaag"
Ben benieuwt. | Gewijzigd: 10 november 2010, 18:38 uur, door stephanvanloon
En het weekend. ik citeer
"veel, HEEL veel regen, komen enorme hoeveelheden omlaag"
Ben benieuwt.
Misschien toch maar een opblaas bootje aanschaffen.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Oke, ik wist niet dat je ook een ruwere versie had van GFS. Nou ja, dan volg ik de weerkaarten van Weerplza ook maar niet meer
Vrijdag trekt een stormdepressie over het noorden van de Noordzee naar Denemarken. De druk in de kern loopt langzaam op van rond 960 naar 965 hPa. Het stormveld van het lagedrukgebied reikt in de nacht en ochtend over het noordelijk en noordwestelijk kustgebied. Er kunnen dan windstoten voorkomen tot ruim 100 km/uur. Het Amerikaanse GFS weermodel komt met schuivers tot 120-130 km/uur maar daar zet ik vooralsnog vraagtekens bij. Later op vrijdag neemt de wind af. Jammer dat het in de media alweer meer dan 24 uur stormt (volgens het AD gaat het spoken!). Veel mensen worden daar onrustig van (want bang voor wind) en daar is in dit stadium nog geen reden voor.
Verder is het zacht weer (11-14 graden) en kan er enige tijd regen vallen maar er zijn ook opklaringen.
Tijdens het weekeinde duurt het wisselvallige weer voort. De frontale zone blijft namelijk boven onze streken golven met als gevolg dat er zowel zaterdag als zondag vrij veel regen kan vallen. Verder aanhoudend winderig en (zeer) zacht weer. In de loop van volgende week lijkt het dankzij een uitloper van het Azorenhoog droger en rustiger te zullen worden. Flink afkoelen doet het evenwel nog niet want het hogedrukgebied kiest positie boven het Europese vasteland.
waar lees jij 10 bft dan..... alleen weerblabla heeft het daarover, maar daar is windstil ook 2 bft
Dat is toch wel erg veel en Moeder Maas zal veel boertjes moeten laten om dit alles te kunnen slikken.
Ja oke, maar het lijkt mij dat het handiger is, ook voor de media om te wachten tot meer weerbedrijven met een verwachting naar buiten komen. Ik bedoel, we hebben het over het jongste weerbedrij d8 ik. Maar ze nemen het meteen over zodra het gepubliceerd word door Weerplaza.
Weerplaza stuurt ze zelf mail oid want de dagbladen gaan niet iedere minuut op weersites kijken wat er aan de hand is. Daarbij complimenten aan nu.nl, die hebben gewacht en bericht van KNMI gepakt. Maar goed, we zijn er nog niet en wie weet krijgen we wel even een 10 Bft. Hiermee wil ik niet zeggen dat er niets zal gaan gebeuren, gezien de windstoten waar ik al 2 dagen op hamer kan er gemakkelijk schade aan gewassen komen en aan eigendommen. In combinatie met de stevige jet boven ons hoofd, maar dat is al eerder ter sprake gekomen hier dat de windstoten fors uit kunnen gaan pakken
sowieso heb ik altijd de ervaring als ik de kaartjes van GFS bekijk dat ze voor Amersfoort bijna altijd te hoog zijn uitgedrukt. Niet vaak dat ik echt windstoten van 100 km/h heb gehad toen het ook voorspeld was.
Altijd was het maar 80-90 km/h dus ik denk dat het uiteindelijk wel gaat meevallen maarja misschien kan het weer me toch nog verrassen
Trouwens stephan wat is er met weerplaza en etc?
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Laten we eens naar de wind kijken, in het gehele land en met name in de kustregio's zal deze in de loop van de middag fors gaan toenemen, hierbij moeten we denken aan ongeveer 7 á 9 Bft. Er kan af en toe 10 Bft komen te staan. Landinwaarts krijgen we ook een stevige wind met kracht 6 tot 7 op de schaal van Beaufort te verwerken, mogelijk kan er eventueel een 8 Bft voorkomen.
De kerndruk ligt nog steeds vrij laag, dan zien we op de weerkaarten een daling van 965 tot 960 hPa. Niettemin krijgen we alleen veel wind te verwerken, maar er gaan ook fikse buien voorkomen.
De forse windstoten die verwacht worden tot zo'n 110km/u in de kustregio's kunnen gemakkelijk wat schade veroorzaken. Bomen kunnen hierdoor omvallen, dit heeft er ook mee te maken omdat de grond vrij nat en vochtig is. Verder in het binnenland, zullen er ook zware windstoten gaan optreden van 85 – 100 km/u. Schade aan dakpannen en bomen is tevens mogelijk.
Stukje uit wat ik geschreven heb... | Gewijzigd: 10 november 2010, 20:36 uur, door Pascalll
http://www.sat24.com/
http://www.sat24.com/
Inderdaad Carmen
en ze ziet er heel mooi uit
Ik hoop dat deze dame niet al te veel schade brengt