Maar goed, lekker joh een flinke herfststorm!! Heb er zin in. Het kan hier goed spoken.
Wellicht even naar de zeedijk, even uitwaaien
Ik ga ook even een kijkje nemen bij de dijk. Bij hoogwater natuurlijk.
''Het KNMI verwacht ook veel wind, maar spreekt niet van een storm. MeteoVista kondigt op de website voor vrijdag een 'stormachtige westenwind' aan.''
Zoals altijd zijn de meningen weer verdeelt en downplayed het knmi de boel vooralsnog. Ben benieuwd wat ze overmorgen melden.
Ik ben benieuwd naar de pluim van komende avond.
Ligt niet geheel aan KNMI, het model hirlam laat ook niet veel schokkends zien dan een 8 Bft, dus reden genoeg om nog niet zo'n commotie te maken zoals weerplaza dat doet
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Volgens RTL-weervrouw Margot Ribberink bestaat het gevaar van omvallende bomen.
Dit vind ik wel heel erg vreemd, daarnet een stukje geplaatst van weer.nl waarvoor zij ook werkt
Ja dat is wel vreemd maar dat staat er wel hahah zullen ze nu wakker worden daar?
Vanaf donderdag wordt het echt herfst, want voor het eerst dit najaar gaat het echt hard waaien.
Zeer zware windstoten
Weerinstituut Meteoconsult waarschuwt voor zeer zware windstoten van 100 km/u.
Storm
Donderdag en vrijdag wordt het zeer onstuimig weer. Langs de kust gaat het wellicht stormen, windkracht 9. Ook landinwaarts komen er zeer zware windstoten voor. Op vrijdag komen de zwaarste windstoten in de kustprovincies voor. Ook op zaterdag waait het hard, met vooral langdurig en veel regen.
Gevaar voor omvallende bomen
Volgens RTL-weervrouw Margot Ribberink bestaat het gevaar van omvallende bomen. "De bomen staan nog deels in blad en bovendien is de grond nog verzadigd door de regen van de afgelopen tijd."
Bron: knmi
Hmmm.. beetje zout.. geef mij maar kippesoep, drinkt wat lekkerder weg dan zeewater.
Wel heftig wat verwacht wordt voor donderdag en vrijdag! Dat wordt weer chaos op de weg.. hou je stuur goed vast mensen!
Lots