ff zien of ik dan wat kan spotten / fotograferen...
jullie nog tips qua instellingen hiervoor?
gr
Lees dit topic eens door, misschien heb je er wat aan: http://forum.belgiumdigital.com/f20/vallen...ren-122292.html
Ben de laatste tijd aan het spelen geweest met astrofotografie, weer eens wat anders dan mensen ( ), en ben best tevreden met het resultaat. Naja, al zeg ik het zelf. Nu maar even afwachten tot december, want wil heel graag een "vallende ster" op de foto hebben
Vorige week gemaakt:
Pleiaden
Exposure: 2
Aperture: f/6.3
Focal Length: 360 mm
ISO Speed: 200
Jupiter en 3 manen
Exposure: 2.5
Aperture: f/6.3
Focal Length: 400 mm
ISO Speed: 100
nice pics!
Ik heb er zelf al wel wat kunnen schieten. maar toch was het resultaat veelst laag..
misschien gaat het nu in de toekomst beter...
conclusie:
gewenst is:
f/2.0
iso 1600
max 30/s sluiter
Niet op eindeloos scherpstellen maar zoom ff in op een ster en zet focus vast.
niet te groothoek pakken ivm vervorming. (raden ze af ivm te veel licht inval?)
De 50mm f/1.8 staat al langer op mijn verlanglijstje en deze lijkt hoe ik dat zo las wel een aanrader...
binnenkort ff expirimenteren..:D (met een f/4.0 dan wel...) | Gewijzigd: 24 november 2010, 14:28 uur, door Fanatic (Arnhem)
Nog even over de sluitertijd. Als ik jou was zou was zou ik niet meer dan 5 seconden nemen, anders krijg je streepjes te zien en dat is niet de bedoeling lijkt mij. Of je moet een statief met volgmotor hebben, dan heb je dit probleem niet.
Laat je de resultaten hier zien? | Gewijzigd: 24 november 2010, 21:25 uur, door Duitje
als ik iets heb zeer zeker...
heb nog een oudje..
weet helaas niet meer de instellingen van deze shot.. misschien als ik het origineel terug vind;) | Gewijzigd: 25 november 2010, 11:10 uur, door Fanatic (Arnhem)
als ik iets heb zeer zeker...
heb nog een oudje..
weet helaas niet meer de instellingen van deze shot.. misschien als ik het origineel terug vind;)
Volgens de gegevens van de afbeelding het volgende:
Geschoten met: Canon EOS 400D
Focuslengte: 12mm
Belichtingstijd: 30 sec.
Diafragma: F/4
ISO-snelheid: ISO 400
Belichtingsprogramma handmatig
Belichtingscompensatie 0-stap
vriend gebeld en die had er ook wel oog naar.
Wij op pad gegaan richting ginkelse hei (afrader nog steeds te veel licht van omliggende steden Arnhem,Apeldoorn etc.)
Wij komen daar aan! whooo wat een view! ondanks de al laag staande maan en stadsverlichting om ons heen konden wij zeer veel zien!
Echter nog geen 5 min later... alles totaal bewolkt! :S
Ik heb tussen de eerste wolkjes door geschoten toch nog 1 weten vast te leggen.
(foto van de display van mijn EOS)
http://twitpic.com/3g0bh5
Geschoten met: Canon EOS 400D
Focuslengte: 12mm
Belichtingstijd: 8 sec.
Diafragma: F/4
ISO-snelheid: ISO 1600
Belichtingsprogramma handmatig
Belichtingscompensatie 0-stap