Mja lezen he gaat over Amerika ipv Nederland. Maar dat je het niet mee eens bent moet je zelf weten maar ga dan aub niet het hele topic vervuilen met onzinnige reacties!
Maar als jij dit geloofwaardig vindt is dat natuurlijk helemaal jouw keuze.
Ik persoonlijk verwacht dat ik de rest van mijn leven elke dag de hele middag de zon in mijn achtertuin heb staan. dit is altijd al zo geweest, is vandaag zo en zal morgen ook zo zijn. Zo weet ik ook zeker dat je hier http://live.getij.nl elke dag, van xxxx jaar geleden tot in de eeuwigheid 4 getijden kenteringen per etmaal zult zien. Steeds ongeveer om de 6 uur. Dit komt door de aantrekkingskracht van de maan, just in case .
Check Google sky map eens voor de grap. zou het nog kloppen?
Maar goed, laat ik het topic maar niet verder vervuilen he.
Laten we het maar over het weer hebben.
Groetjes.
Het zijn altijd de mensen die wat voor waar werd aangenomen in twijfel trokken, die voor werkelijke vooruitgang hebben gezorgd.
Ik was verrast door je mening over Global Warming. Vraag me nog steeds af of iemand je account gehackt heeft... of zou de nieuwe stand van de maan vertellen dat het morgen 1 april is?
Echter... ik zoek al jaren in conspiracy sites naar leuke verhalen en verborgen waarheden, maar ook naar hoe je echt van nep kunt onderscheiden. Eén van de belangrijkste methodes is om je af te vragen: 'als dit zo zou zijn, zou het dan mogelijk zijn het verborgen te houden?'
In dit geval is dat vrij lastig. Aangezien iedereen toegang heeft tot brondata (kortom: iedereen kan de maan zien) en er een astronomische ( ) hoeveelheid nerds is die elke dag met kijkertjes omhoog zit te staren, die gebruik maken van elektronisch gestuurde telescopen die gebruik maken van data om de positie van de sterren en dergelijke te voorspellen en wie het dus onmiddellijk zou opvallen wanneer de boel niet op de juiste plek stond... lijkt het me vergezocht. Aangezien dit ook nog nerds van het bijzonder computervaardige type zijn, die geen enkel probleem hebben met een website opzetten, lijkt me dat er geen enkele regering deze info zou kunnen tegenhouden.
En dan is het in dit geval nog van iemand van het eindtijdgerichte christelijke type (ik ben zelf overtuigd christen, dus ik durf dit te zeggen... ), die meestal niet geheel met beide voeten in de realiteit staan.
Niettemin zou ik een goede discussie over Global Warming hier zeer waarderen... dat is nou net juist wel een van de conspiracy theories die alle juiste vakjes checken wat betreft geloofwaardigheid...
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=21296
Ja, het was eergisteren volle maan, dus vandaag springtij. Abnormale waterstand maar geheel verklaarbaar, zo ook met nieuwe maan. Je zult zien dat het vanaf nu weer minder hoog wordt totdat het doodtij is. Twee dagen na Eerste Kwartier en twee dagen na Laatste Kwartier. Like clockwork....
t zou dan toch wel kunnen kloppen,maar zoals je zegt jan...eerste de global warming hoax uitmelken en dan gaan ze over naar global cooling,die ook uitmelken en dan zal dit aan t licht komen
Stel je voor dát er zulke veranderingen optreden dan is dat zelf waarneembaar. Waarom zullen ze zulke duidelijke aanwijzingen in de doofpot stoppen? Wij zijn geen domme kuddedieren (naja sommigen). En mocht er een radicale verandering optreden op aarde kunnen we er geen verandering in brengen. Leer er mee te leven.
Global warming zou ook wel meevallen, en de huidige temperaturen zijn niet apart. Er zijn altijd koude perioden gevolgd door warme(re). De vraag is alleen, wat is natuurlijk? Denk eens aan het Maunder- en Dalton-minimum.
Heb je niet gelezen waar ik woon? En dan surf ik ook nog eens... dus ik weet hoe het tij werkt, op welke dagen hoger en lager, wat de veranderingen zijn en bij welke wind je wat voor verhoging kan verwachten.... Ik weet het allemaal. En toch was ik laatst (hoewel ik echt niet daar ineens het bewijs in zie voor wat dan ook) zwaar verrast toen we opeens een bijzonder hoge waterstand hadden. Zonder springtij, zonder dat de wind daarvoor zorgde, zomaar uit het niets het water tot aan de duinen. En dat is meerdere keren voorgekomen.
Maar er zijn honderden verklaringen daarvoor... wilde alleen maar even olie op het fikkie doen...
engelstalige stuk, en een discussie erover.
Dat wil ik in het midden laten.
Maar er zijn honderdduizenden, (amateur) astrologen enz. Die snoer je niet zomaar de mond.... Zouden die zich ook allemaal stil houden dan..?
De toekomst zal het leren....
Misschien is het toeval of toch een cover-up, dat de site van Niburu al dagen plat ligt..????
Dat wil ik in het midden laten.
Maar er zijn honderdduizenden, (amateur) astrologen enz. Die snoer je niet zomaar de mond.... Zouden die zich ook allemaal stil houden dan..?
De toekomst zal het leren....
Misschien is het toeval of toch een cover-up, dat de site van Niburu al dagen plat ligt..????
hehe als je naar niburu.nl gaat, krijg je toch te zien dat het werkt
Dhr van Ooijen verwijst in zijn openingspost naar een artikel van Wired die verwijst naar de kennis van de Inuit. Deze filmpjes zijn in de herziene weergave al ongeveer een jaar online dus de veranderingen zijn niet recent. De filpjes van de Inuit en de vragen over de veranderingen van de postie van zon en maan wordt dus ook al langer bediscusieerd. Ik geef hiermee niet aan of het waar is of niet, alleen dat het niet een nieuw topic is. Persoonlijk hecht ik waarde aan kennis opgedaan in de natuur, als middel om te overleven tegenover de huidige infotainment, voornameliojk beschikbaar gesteld voor de exploitatie.
Een mogelijke verklaring voor de sneller wijzigende postie en zenith van de zon kan te maken hebben met de wenteling die de as van de aarde maakt in ongeveer 26000 jaar. Een zonsopkomst schuift eerst ong. 13000 jaar de ene kant op en dan 13000 jaar terug, in een diagram weer te geven als sinus of cosinus. bij de toppen cq. dalen zal de verschuiving voor een waarnemer op aarde minder "snel" zijn dan in het midden. Bind me hier niet op vast haha Ik zoek ook maar een mogelijke verklaring.
Volgens mij is de post gewist die zei dat het enige geloofwaardige stukje was dat volgens 'sommige' kwacademici de studies niet goed zijn en dat volgens hen de stroom stabiel is. Sorry maar is alle info verzameld in de jaren '70 '80 en '90 ineens verdwenen? De achteruitgang van de stroom heeft een vastere negatieve trend, dan het moraal van de maatschappij en zelfs de economie. Helaas zijn die studies moeilijk bereikbaar voor het publiek omdat de publicaties niet op het internet zijn te vinden, of moeilijk bereikbaar via de zoekmachines, de gepresenteerde data op de eerste 10 pagina's zijn recent gemaakt.
Interresant om te lezen is dat "de pomp" in januari 2009 weer actief werd: http://www.whoi.edu/oceanus/viewArticle.do?id=54347. En ja logischer wijs duurt het even voordat het effect zich overal verspreid heeft.
Maar ach, het bestaan evolueert en veranderd zoals het altijd heeft gedaan en zal doen. Alleen mensen willen graag vasthouden aan vastigheid en dat mogen ze ook.
(wel grappig dat in dit topic de gevestigde instaties werden genoemd waaronder N(ever) A S(traight) A(nswer) en KNMI. Hahaha ja het KNMI waar zoveel op af gegeven wordt hier op onweer-online omdat ze sneeuw vorst onweer etc nooit goed aankondigen is wel betrokken in de geheimhoudingsplicht van de climatescene )
Betreffend het autistisch reageren van mensen op verandering ben ik totaal niet verbaasd, ieder mens heeft namelijk wel in enige mate autistische trekjes, dat is gewoon zo. Vastigheid geeft een goed gevoel voor velen. Verder zag ik opmerkingen dat er legio amateur astronomen zijn die allang aan de bel hadden getrokken als er grote verandering in de hemel waren opgetreden. Daar kan ik me eigenlijk ook wel in vinden, zelf heb ik ook weinig verandering gezien en heb ik er ook nog niemand anders over horen reppen, waarom ook onze Erwin niet.
Als laatste het stukje van Mr C... I agree
laterz,
talkyr
de pyramides hebben van die kleine lange gangen waarvan eerst de reden totaal niet werd begrepen, na enig onderzoek bleek dat deze op bepaalde sterren stonden die nu inmiddels een andere standplaats hebben
en ten 2e, hoe vaak is niet het magnetisch veld van de aarde in een relatief zeer kort tijdsbestek omgekeerd ???12 x ????
wie zeg niet dat we momenteel voor zo'n voor ons totaal onbekend en bijzonder moment staan ???NIEMAND !!!
iedereen loopt maar te gissen en sommigen menen dat ze het het bij het rechte eind hebben maar dat zullen we pas wten als het zover is en dan pas kunnen we zeggen ....zo zat het dus !!!
ikzelf denk en weet het dus niet zeker dat we voor een aardse verandering staan maar hoe en wanneer dat zal de tijd leren.
laters Ruk.