@ Jan: Ik heb dat progje VSO image resizer ff gedownload, erg makkelijk. bedankt hiervoor. Welke instellingen gebruik jij altijd om de mooiste kwaliteit te behouden? Ik heb voor deze foto's een rsolutie gebruikt van 1600 x 1200 pixels.
misschien een idee om bij de 3e foto de horizon recht te trekken. Ik was er al bang voor maareh het is zuid limburg......:-) Maar voor de banner had ik m wel wat kunnen draaien.
of gewoon jouw artistieke keuze natuurlijk
Leuk om te zien dat er naast de stormfanaten ook fotografen met oog voor kwailiteit onder ons zijn.
Naar ik zelf graag feedback ontvang om mijzelf te verbeteren (HIT ME!!) hier wat feedback voor de inzendingen:
anirnith: erg mooie kristallen, foto 9 (jas in sneeuw): mooi sterk filmisch beeld
Henk: je 3e foto is erg mooi (utreg?)
Baffie: om nog terug te komen op eerdere feedback: idd zonde van limburgsche landschap als je de horizon rechttrek, misschien wel mogelijk om de grond links van de foto te laten zien in je crop. (die 3e foto)
Marcel32: Hoe komt het dat je de datum op je foto's ziet? bewuste keuze? verstandig om in je archief ook de foto's zonder datummelding op te slaan. Bij deze foto's geen probleem,omdat ze gecropt worden, maar je weet nooit waar je je foto's ooit voor wil gebruiken.
Algemeen aan inzenders:
Al zal de O-O crew de foto's in het juiste formaat croppen, probeer eens om zelf je foto's te croppen. Alleen omdat het een goede oefening is om bij komende nieuwe foto's nog bewuster met je horizonlijn te experimenteren.
Groetjes
Leuk om te zien dat er naast de stormfanaten ook fotografen met oog voor kwailiteit onder ons zijn.
Naar ik zelf graag feedback ontvang om mijzelf te verbeteren (HIT ME!!) hier wat feedback voor de inzendingen:
Henk: je 3e foto is erg mooi (utreg?)
Algemeen aan inzenders:
Al zal de O-O crew de foto's in het juiste formaat croppen, probeer eens om zelf je foto's te croppen. Alleen omdat het een goede oefening is om bij komende nieuwe foto's nog bewuster met je horizonlijn te experimenteren.
Groetjes
Als je dat stads gezicht bedoeld, Zwolle vanuit het ziekenhuis de 'Weezelanden' genomen, na ziekenbezoek fam.
Toren is de 'Peperbus' kerk en links van de toren de oude en enig over gebleven stadspoort de 'Sassenpoort'.
Over dat croppen, dat mag in dit geval de crew doen.
Ik heb zelf voldoende ervaring met croppen en op andere manier foto's bijsnijden.
En horizon bepaling is voor mij een automatisme tijdens het fotograferen, net als zichtlijnen, regel van drie, zwaartepunten, perspectief, enz, enz.......
Maar dat beschouw ik als richtlijnen, waar je lekker van af mag wijken!
Groet, Henk