Ik reed met een klant(Taxi) van Oud-Bijerland naar Middelharnis. Het regende op dat moment een klein beetje, niks bijzonders en ineens viel er, echt met één grote klap een gigantische bak hagel naar beneden. Alles was echt in een fractie van een seconde wit. Al het verkeer moest vol in de remmen en het viel me mee dat er niemand in een slip raakte. Het waren hagelstenen van ongeveer een cm. Het hagelde nog een minuut of 2 flink door maar bij lange na niet zoals die eerste lozing.
Het is lastig om de ervaring te beschrijven maar ik had zoiets echt nog nooit meegemaakt en het vrouwtje van 75 die ik bij me had ook niet. Het was echt alsof er een paar ton hagel met kracht op de auto gesmeten werd, wij schrokken ons dan ook allebei het apelazerus.
Het was rond 22.15 in de buurt van Numandsorp. De rest van de rit hebben we ons alleen maar de hele tijd zitten verbazen over wat er gebeurd was. Nadien ook nog wat flitsen gezien boven Zierikzee maar dat maakte op dat moment niet zoveel indruk meer.
Is dit eigenlijk een bekend verschijnsel en heeft t misschien een naam?
Ik hoop het
Wind is amper aanwezig, komt die harde wind dan nog?
Wachten de buien vandaag weer af.
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Veel plezier daar in het Westen
Hoop dat volgend jaar zomer weer veel deze kant op komt
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
---
Net een enorme heftige hagelbui gehad, kort maar krachtig. Nu schijnt de zon weer even en in de verte is het weer erg donker. Komen weer schitterende wolken voorbij! Ben benieuwd of er hier nog een onweersklap komt. Duimen maar.