Morgen wordt na de doortocht van de regenzone een gebied met buien berekend, vooral de kuststreken maken hier de meeste kans op (mede dankzij het warme zeewater). CAPE waarden gaan tot 300J/KG bij een LI tot -1. We bevinden ons aan de LU van de jetstreak (= mobiel lagedrukgebied). De KO-Index gaat tot -10. Wolkentoppen tot 8km hoog. Het LCL is laag. De MLCAPE is vrij laag tot matig. De DLS is hoog met waarden van 40-60kts en ook de LLS gaat hoog met waarden van 30-40kts.
Samenvatting: Morgen zal eerst een regenzone van west naar oost trekken. Nadien komen er wat oplaringen en zullen boven zee enkele buien ontstaan, deze zullen niet te ver landinwaarts trekken. Gezien de erg hoge DLS, LLS en de aanwezigheid van een LU van jetstreak (en CAPE) kunnen sommige buien pittig zijn met kans op onweer. Rukwinden tot 80km/u. Later op de avond wordt het stilaan rustiger.
Bron BOV Verwachting
We mogen rukwinden gaan verwachten die kunnen oplopen tot een 50 en lokaal een 70 km/u (BE).
Als ik zo kijk voor NL een 60 tot 70 km/u.
| Gewijzigd: 23 oktober 2010, 08:15 uur, door Pringelz
We mogen rukwinden gaan verwachten die kunnen oplopen tot een 50 en lokaal een 70 km/u (BE).
Als ik zo kijk voor NL een 60 tot 70 km/u.
Ik wil niet zeuren maar ik zie ook voor het noorden en noordoosten Level 1.
Ja jullie hebben nog niet genoeg gehad dit jaar.......
Ik heb hier welgeteld 1 onweersbui gehad, vorige week. Dus mogen wij ook een keer????
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Ik heb hier welgeteld 1 onweersbui gehad, vorige week. Dus mogen wij ook een keer????
Tuurlijk mogen jullie ook onweer hebben Heb ook niet gezegd dat t jullie niet gegund is
En wat betreft onweersdagen, dat valt echt reuze mee... heb zelf helemaal geen onweer gehad de laatste tijd
Dat is iets dichterbij dan 556 km
365 km om precies te zijn. | Gewijzigd: 23 oktober 2010, 11:42 uur, door smarkie
Hopen dat het wat wordt!
http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&am...1uur1x1_bliksem
http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&am...1uur1x1_bliksem
Ik zie het, ben benieuwd of ik al wat op de foto kan zetten straks!