Aangezien er geen bizar extreme dingen op het programma staan pak ik het stukje van guidiance...
In de nacht naar dinsdag ons land vanuit het noordwesten. Een back-bent occlusie nadert eveneens vanuit het noordwesten en ligt woensdag 00 UTC boven het noordwesten van het land. Morgen vooral aan de kust buien, in de middag ook landinwaarts. Vooral in de kustprovincies kans op onweer en hagel. T500 rond -30 C, CAPE tegen 500 J/kg. De BB occlusie laat weer een neerslagband zien. In de kustprovincies valt tot en met woensdag 00 UTC 20-30 mm volgens de Uitvoer. Ervaring leert dat het bij dit soort convectieve situaties lokaal flink meer kan zijn.
ik ook niet, maar wel dat het hele gure buien worden, vooral woensdag wordt het waterkoud naar mijn inziens (moet je denken aan veel wind en hagel erbij )
We zitten een beetje in zo'n tijd van overgangsweer, dat er van alles mogelijk is. Net een beetje als dat maartse weer. Als het zonnetje doorkomt is het heerlijk, maar er kan zo ook ineens een bui vallen, wat hagel of zelfs wat vlokken, een nachtvorstje en hop een onweersbui. Leuk die diversiteit.
Nou zou leuk zijn om morgen nog even een paar donders te horen! | Gewijzigd: 18 oktober 2010, 13:55 uur, door Tyshane
We zitten een beetje in zo'n tijd van overgangsweer, dat er van alles mogelijk is.
Inderdaad eindelijk weer eens goed weer om prachtige aambeelden te spotten
Landinwaarts is er ook kans op onweer